Followers

Saturday, 30 July 2011

{ သူ႔တို႔ေခတ္နဲ႕ ကိုယ့္အႀကိဳက္ } ပ


ျပည့္၀စြာ ထြန္းလင္းေတာက္ပေနေသာ ေကာင္းကင္မွ လ၀န္းႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ေငးၾကည့္ေနရင္း
၀သန္မိုးဦး၏ ေလေအးၾကမ္းၾကမ္း ေ၀ွ႔ယမ္းလာသည္ကိုပင္  ကၽြန္ေတာ္သတိ မထားမိေတာ့ေပ ။
ေအးစက္ေသာ ေလၾကမ္းႏွင့္အတူ တိမ္မဲတို႔သည္ ၊ ကၽြန္ေတာ္ေငးၾကည့္ေနေသာ  လ၀န္းႀကီးကို
ကြယ္၀ွက္ရန္ တိမ္တိုက္မဲတို႔သည္ တေရြ႕ေရြ႕ ခ်ီတတ္လာၾကသည္ ။ ေကာင္းကင္မွ မိုးစက္ေလး
တခ်ိဳ႕သည္ လ၀န္းကို ေငးၾကည့္ေနေသာ  ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာေပၚသို႔ က်ဆင္းလာသည့္တိုင္ . . .
အိမ္ထဲကို ေျပး၀င္ရမွန္းမသိေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္၏  စိတ္တို႔သည္ ပ်ံ႕လြင့္ေနပါေတာ့သည္ . . . . . .

ထိုစဥ္ . . . . “ေျမးေရ . . . . . ရင္ေမာင္ . . . မိုးဖြဲက်ေနၿပီမဟုတ္လား  အိမ္ထဲ၀င္ေတာ့ေလကြာ”
အိမ္ေပၚမွ အဖိုး ေခၚသံၾကားမွ သတိေလးတခ်က္ ျပန္၀င္လာကာ ေလးတြဲေသာ ေျခလွမ္းမ်ားႏွင့္
အတူ ၊ အိမ္ေပၚတက္၍  လွဲေလ်ာင္းေနေသာအဖိုးအား နင္းႏွိပ္ေပးရန္ အိပ္ယာေဘးသို႔ ၀င္ထိုင္
လိုက္ပါသည္ ။ ေလေအးႏွင့္အတူ ၊ အိမ္ေဘးႏြားတင္းကုတ္ထဲတြင္ ဖိုထားသည့္မီးဖိုမွ မီးခိုးေငြ႕တို႔
သည္ ၊ ေခၚေဆာင္ရာ ေလညွင္းႏွင့္အတူ  အိမ္ထက္တြင္ ပ်ံ႕၍ လြင့္၍ တိုး၀င္၍ . . . . . . . . . ။

ထိုအခ်ိန္တြင္ နင္းႏွိပ္ေပးေသာကၽြန္ေတာ့္ကို  မပ်င္းေစရန္   ပံုတိုပတ္စေလးေတြ   အဖိုး ေျပာျပ
တတ္သည္မွာ   ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်ပင္ . . . . . . ။

အိုမင္း၍ တုန္ရီေနေသာ  အဖိုး၏ပံုေျပာသံကို  ေသခ်ာနားစြင့္ရင္း  ဇရာေၾကာင့္ေပ်ာ့တြဲေနေသာ
အဖိုး၏ ေျခသလံုးႏွင့္  ေပါင္သားေလးေတြကို  မနာက်င္ေစရေအာင္   ဂရုစိုက္၍ႏွိပ္နယ္ေပးရင္း
အဖိုးေျပာျပေသာ ပံုျပင္ေလးမွာ . . . . . . . ။

ဟိုး . . . . .  တခ်ိန္က  အဖိုးရဲ႕ဘိုးေဘေတြႀကံဳခဲ့ဖူးတဲ့ ၊ ပေဒသရာဇ္စနစ္ေခတ္လို႔   ေျပာလို႔ရတဲ့
ေခတ္ကေပါ့ ၊ ေတာရြာေလးတရြာမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းဆိုတဲ့  လူတစ္ေယာက္ရွိသတဲ့ ။ အိမ္ေထာင္မရွိတဲ့ 
လူလတ္ပိုင္းအရြယ္ ကိုၿငိမ္းခ်မ္းဟာ လသားအရြယ္ကေလးတဦးကို သနားၿပီး  ေမြးစားမိသတဲ့ ။ 
ဒီလိုနဲ႕ ကိုၿငိမ္းခ်မ္းတစ္ေယာက္ အသက္ကေလးရလာသလို ၊ သူ႔သမီးေလးလည္း   မိန္းကေလး
တို႔၏ဥစၥာ  အဆင္း  ရူပကာနဲ႕ ျပည့္စံုလာတာေပါ့ ေျမးရယ္ . . . . . . . . . . ။

“ေအာ္. . . . ေအာ္ဆိုေသာ ရည္ရြတ္မႈႏွင့္အတူ ေမးျမန္းထူတတ္ေသာကၽြန္ေတာ့္ ၊  ဦးေခါင္းကို
ကုတ္ရင္း အဖိုးအား နားမလည္၍ေမးလိုက္ပါသည္ ” ။ “ အဖိုးေျပာတဲ့ ပေဒသရာဇ္စနစ္ေခတ္
ဆိုတာ ဘယ္လိုေခတ္မ်ိဳးလည္း အဖိုးရ ။

“ေအာ္. . . ငါေျမးက ပေဒသရာဇ္ စနစ္ေခတ္ဆိုတာ  နားမလည္ဘဲကိုး ။ ဒီလိုကြဲ႕ ပေဒသရာဇ္စနစ္
ေခတ္ဆိုတာက ငါ့ေျမးအလြယ္ဆံုး နားလည္ေအာင္ေျပာရရင္ ၊ ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳး ကိုယ့္ေမာင္ႏွမ ကိုယ့္
လူမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါေစ ကိုယ္ေကာင္းဖို႔အတြက္ သတ္ဖ်က္ျပစ္တဲ့ ေခတ္ကိုေျပာတာေပါ့ကြယ္။ ေရွးအခါ
တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ခ်င္တဲ့လူေတြနဲ႕ အရာရွိ မူးႀကီးမတ္ရာေသနာပတိေတြဟာ  သူရဲေကာင္း
ေတြကို  ေျမွာက္စားသလို ၊ အစြမ္းထက္လြန္းတဲ့    သူရဲေကာင္းေတြကိုလည္း    မယံုသကၤာျဖစ္ၿပီး 
သတ္ဖ်က္ျပစ္တတ္ၾကတယ္ ။ သတ္တယ္ဆိုတာကလည္း ဘုရင္နန္းစည္းစိမ္းကိုလုမွာေၾကာက္လို႔
အကြပ္ဆင္ၿပီးသတ္ျပစ္တတ္သလို ။ ရာထူးဂုဏ္ကို လိုခ်င္လို႔ ကုန္းေခ်ာ သတ္ျပစ္တတ္တာလည္း
ရွိတယ္ကြဲ႕ ။ ရွင္ဘုရင္ရဲ႕ အာဏာစက္ ဘယ္ေလာက္အထိ ထက္ျမက္သလဲဆိုရင္   သူအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့
တိုင္းျပည္ထဲမွာရွိတဲ့ ျပည္သူဆိုတာ မွားမွားမွန္မွန္ ေသဆိုေသ ရွင္ဆိုရွင္ အဲေလာက္အထိ အာဏာ
ၿပီးေျမာက္တယ္ကြယ့္ ။ ေျမးေလးတို႔ အခုေခတ္နဲ႕ မတူဘူးေပါ့ကြယ္ ၊။ အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာျပည္မွာ
အဂၤလိပ္ ကုလား တရုပ္ လူမ်ိဳးစံု ကုန္သြယ္ေရးအရ ကူးသန္းသြားလာရႈပ္ေထြးေနတာလည္း ပါတာ
ေပါ့ကြယ္ . . . . .။

“ေအာ . . . . ပေဒသရာဇ္စနစ္ေခတ္ဆိုတာ  ဒီလိုကိုး . . . . .  ဒါနဲ႕ အဖိုး အခုေျပာတဲ့ လူေလးတို႔
ေခတ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ေသးလို႔  ရွင္းျပပါလား အဖိုးရဲ႕ . . . . . ။

  ေရာ . . . . ခက္ပါလားေျမးရဲ႕ ေခတ္လူငယ္ျဖစ္ၿပီး အဖိုးကိုျပန္ေမးေနေသးတယ္ ။

ကဲ . . . ဟုတ္ပီ . . . . . . .
အဖိုးလည္း ေသခ်ာေတာ့မသိဘူး သိသေလာက္ေတာ့ ေျဖရတာေပါ့ကြာ ။အေျဖႏိုင္ရင္ ေက်ာက္စာ
ေခတ္ကလူေတြ သိကၡာက်တယ္ကြ ။ ရြာေတာင္ပိုင္းက   ျပည္ပကိုထြက္သြားတဲ့ ေျမးရဲ႕သူငယ္ခ်င္း   
ငတားေတကို သိလား

“ ဟုတ္ကဲ့ အဖိုး ”

“ ေအး  . . . . အဲဒီေကာင္ေလး ဟုိတေလာက  ေျမးေလးမရွိခ်ိန္  ရြာကိုျပန္လာေသးတယ္ ၊ ၀လို႔
လွလို႔ေပါ့ကြာ ၊ သူ႔နာမည္ေတာင္ အဂၤလိပ္လို ေျပာင္းထားတယ္ဆိုပဲကြ” ။ ဘာတဲ့” စကပ္ ဆိုလား
စတပ္ဆိုလားဘဲ ။ ေအး . . . အဲဒီေကာင္ေလး ရြာကိုျပန္လာေတာ့ အဖိုးကို လာၿပီးကန္ေတာ့တယ္
သူ႔ကိုျမင္ေတာ့ အဖိုး  ေတာ္ေတာ္ေလးကို အံ့ၾသသြားတယ္ကြ  ။ အဖိုး  ငယ္ငယ္ကဆို ေရာင္ထံုးနဲ႕
နားကပ္ႀကီးနဲ႕ ရင္ဘက္မွာ အာ႒ာ၀ကရုပ္ ေပါင္မွာက ထိုးကြင္းနဲ႕ကြ ၊ ဒါေပမယ့္ဗလေတာ့မရွိဘူး   
ေဗလု၀ လိုေပါ့ကြာ . . . . ။ အဖိုး ခါးေထာင္းကိုက်ိဳက္ ခါးေထာက္ၿပီး ရပ္ၾကည့္လိုက္ရင္ အေၾကာင္း
မသိတဲ့ တနယ္သားဆိုတဲ့ေကာင္ေတြ ၃ ရက္ေလာက္ဖ်ားသြားတာကြ ဟား း း း း း း း း း ။

“ အဖိုးကေတာ့ဗ်ာ . . . .ဟား း း း း း း း း း း ” ။

“ ဒါေပမယ့္ . . ေျမးရဲ႕ အဖိုးေလ ၊ ငတားေတလာကန္ေတာ့တုန္းက အဖိုးသူ႔ကိုျမင္ေတာ့ ကန္ေတာ့
ခံရင္း ဒူးေတြ တုန္ေနတယ္ကြ ၊ အဖိုးနားေဖာက္တုန္းက ေသးေသးေလးတစ္ေပါက္ထဲ နာလိုက္တာ
မေျပာနဲ႕ေတာ့ေျမးရာ  ေၾကာက္လိုက္တာလြန္ေရာ ။ ငတားေတမွာက်ေတာ့  ေဖာက္ထားလိုက္တဲ့
နားေပါက္ေတြ  ၈၈ အေရးအခင္းတုန္းက  ေက်ာင္းသားေတြကို ဦးေန၀င္းတပည့္ေတြ စက္လက္နဲ႕
ကုပ္ထားသလို ၊ ငတားေတမွာလည္း အဲလိုပဲ ၊ တစ္ကိုယ္လံုး အေပါက္ေတြ ၊ ေဖာက္ထားလိုက္တာ
နားမွာ ၆ ေပါက္  ႏွာေခါင္းေတြမွာေရာ  လွ်ာေတြမွာေရာ  ႏႈတ္ခမ္းေတြမွာေရာ  မ်က္ခံုးေတြမွာပါ
စံုလို႔  ဒါနဲ႕ အဖိုးက ေကာင္ေလးစတပ္ မင္းမွာအေပါက္ေတြရွိေသးလားလို႔ေမးေတာ့  သူကျပန္ေျပာ
တယ္ ။ ရွိတာေပါ့အဖိုးရာဆိုၿပီး ၀တ္ထားတဲ့အ၀တ္ေတြ ခၽြတ္ျပတယ္ နဲတာမဟုတ္ဘူး ေဖာက္ထား
တာ ေျမးရယ္ ။ ဒါေတာင္ သူကေျပာေသးတယ္ ကၽြန္ေတာ္ငရဲႀကီးမွာဆိုးလို႔ ထပ္ၿပီး  မခၽြတ္ျပတာ
ဆိုပဲ . . . . .။

   သူ႔ကိုယ္ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာလည္း အျပည့္ထိုးထားတဲ့ အရုပ္ေတြဆိုတာ အဖိုးအထင္ေတာ့. . .
တင္ပါးေတာင္ လြတ္မယ္မထင္ဘူးကြယ့္ ။ ဒါနဲ႕ အဖိုးကငယ္ေသြးေတြ ႂကြၿပီး . . “ ေဟ့ ငတားေတ
မင္းကိုယ္ေပၚက အရုပ္ေတြက အဖိုးထိုးထားတဲ့ အာ႒ာ၀ကဘီလူးရုပ္ေလာက္ အစြမ္းထက္ပါ့မလား
ေမးေတာ့ ။ စြမ္းတာေပါ့အဖိုးရ  ဆိုၿပီး သူထိုးထားတဲ့ အရုပ္ေတြ အစြမ္းကို ရွင္းျပတယ္ ေျမးေလးရဲ႕
ရင္ဘက္မွာထိုးထားတဲ့ မိန္းမပ်ိဳအရုပ္ကို ၾကည့္မိရင္ ေဆာ္ၾကည္တယ္ဆိုပဲ  ။ “ေျခသလံုးမွာ  ထိုး
ထားတဲ့ မိန္းကေလး ဗိုက္ႀကီးသည္ရုပ္က  ပိုစြမ္းျပန္ေရာတဲ့ ။ ေတာ္ရံု ကေလးမေမြးႏိုင္တဲ့ မိန္းက
ေလး ၊ ေတြ႕ရင္  အဲဒီအရုပ္ထိုးထားတဲ့ ဒီေျခေထာက္နဲ႕  ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ေစာင့္ကန္ရင္ ခ်က္ျခင္း
ေမြးေရာဆိုပဲ” ေနာက္ေက်ာမွာထိုးထားတဲ့ က်ားရုပ္က အသက္ကိုလံုျခံဳေစတယ္တဲ့ ။ ျပည္ပမွာဆို
ေတာ့ အသက္အႏၱရယ္မ်ားေတာ့ သူအိပ္တဲ့အခါတိုင္း  အက်ၤ ီခၽြတ္ၿပီးေမွာက္ အိပ္တယ္ ေတာ္ယံု
လုပ္ႀကံဖို႔  အိမ္ခန္းထဲကို ၀င္လာတဲ့ေကာင္ဆို ေက်ာကုန္းက က်ားရုပ္ကိုျမင္တာနဲ႕ ၇ ရက္ေလာက္
ဖ်ားေရာဆိုပဲ ေျမးရဲ႕ ။ လက္မွာက်ေတာ့ ၀က္မွီးရုပ္ထိုးထားတယ္ ၊ ဘာတဲ့” လူပ်ိဳလက္ ၀က္မွီး
ဆိုသလို   ေဆးစြမ္းထရင္ လွ်င္တယ္ဆိုပဲ . . . . . . ။


    ဒါနဲ႕ မင္းတို႔ေခတ္က  တို႔ေခတ္ထက္  ေဆးစြမ္းေတြ ေပါသကိုး ေျပာေတာ့ . . . . . .
စြမ္းတာေပါ့ အဖိုးရာ  အိမ္သာနက္ေခတ္ဆိုလား  အင္တာနက္ေခတ္ဆိုလားပဲကြ ။ ဒါနဲ႕ အင္တာ
နက္  ေခတ္ဆိုတာ ဘာလဲေမးေတာ့ ၊ ကုန္ျပဳတာတစ္လံုးနဲ႕ မိုးေပၚကသိၾကားမင္းေတြ ပါ၀ါေလာက္
ဖန္တီးလို႔ရတယ္ဆိုပဲ ေျမးရဲ႕ ။ ဒီေတာ့ အဖိုးရဲ႕ေျမးကိုလည္း ၊ အဲဒီ ပါ၀ါ တန္ခိုးေတြ ရေစခ်င္တာနဲ႕
ဒီလိုဖန္တီးလို႔ ရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလည္း ေမးေတာ့ အရင္ဆံုးေငြဆယ္သိန္းေလာက္လိုတယ္
ဆိုပဲ ၿပီးတာနဲ႕ အိမ္သာနက္၀ယ္ၿပီး ခ်ိတ္ရမယ္တဲ့ကြ ၊ ဒီထက္အေရးႀကီးတာ တစ္ခုေျပာေသးတယ္
အိုင္ၾကဴ မ်ားမ်ားရွိရမယ္ဆိုဘဲ ။ အိုင္ၾကဴဆိုတာ အဖိုးက ဘယ္နားလည္မလဲ ေျမးရဲ႕ ။ဒါနဲ႕ အိုင္ၾကဴ
မ်ားမ်ားဆိုတာ ဘာလဲ ငတားေတရဲ႕ ေမးေတာ့ ၊ အိုင္ဆိုတာက ကၽြႏု္ပ္ ၾကဴဆိုတာက ၾကဴႏိုင္ရမယ္
ဆိုပဲ ။ အဖိုးမရွင္းလို႔ ထပ္ၿပီးေမးတယ္ ၾကဴတယ္ဆိုတာ ဘာလဲေပါ့ ေျမးရာ ။ အီစီကလီ လုပ္တာတဲ့
အီစီကလီဆိုတာ ဘာေျပာတာလဲေမးေတာ့ ၊ ေတာ္ကီပြားတာ ဆိုပဲကြ ေတာ္ကီဆိုတာ ဘာလဲေမးရ
ျပန္တာနဲ႕ ၊ အဖိုးကေတာ့ ခ်ီးထုတ္ပဲဗ်ာဆိုမွ ၊ေအာ. . တားေတရာ မင္းနဲ႕ အခုလိုေစာေစာက ေျပာ
ေရာေပါ့ ၊ ၾကဴတယ္ဆုိတာ အိမ္သာနက္ကို ၀ယ္ၿပီး ခ်ီးထုတ္နဲ႕ညစ္ပက္ေအာင္လုပ္တာကိုေျပာတာ
ကိုး ၊ ဟား း း း း း း း ။ ဒီလိုရယ္ေတာ့ . . . . .မဟုတ္ျပန္ဘူးတဲ့ ေျမးရဲ႕ ။ဒါနဲ႕ ငတားေတ အဖိုးက
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးလည္းျဖစ္  ေရွးလူႀကီးကလည္း ျဖစ္ျပန္ေတာ့ ငါ့ကိုတရားသေဘာေလးနဲ႕
နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပစမ္းပါ ဆိုမွ ၊ အဖိုး ေစာင့္တည္တဲ့ သီလေခၚ အနည္းဆံုးကိုယ္က်င့္တရား
ငါးပါးသီလထဲက မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ ဆိုတဲ့ ၊ ကိုယ္က်င့္တရားတပါးကို
မ တစ္လံုးျဖည့္ဆြတ္ၿပီး ၊ မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ မသမာဒိယာမိလို႔ ေစာင့္စည္းၿပီး ေျပာတာ
ကို ၾကဴတာလို႔ ေခၚတယ္ဆိုပဲ ေျမးရဲ႕ ၊ အဲဒါမွလဲ  နတ္တမွ် လိုသလိုဖန္းတီးလို႔ ရႏိုင္တယ္ဆိုဘဲကြ”
လိမ္တာေပါ့ေျမးရာ     ဟား း း း း း း း . . . . .။

“ အာ . . . . . အဖိုးရာ  ကိုယ့္ေငြနဲ႔ကိုယ္ အကုသိုလ္၀ယ္ေနတဲ့ နည္းပါလားဗ် ” ဟာ း း း း း း း း 
အဟုတ္မွတ္လို႔  နားေထာင္ေနတာ ငတားေတက   အဖိုးကို တိုင္ပတ္ေအာင္  လုပ္သြားတာကိုးဗ် 
ဟီး း း း  ဒါနဲ႕ အဖိုးရဲ႕ ပံုျပင္ ဆက္ေျပာပါဦးဗ် . . 

“ ေဟ ” ဘာလဲကြ တိုင္ပတ္ေအာင္လုပ္တာ ”. . . . . . ကဲပါ   ဒါထားလိုက္ေတာ့ ပံုျပင္ ဆက္ေျပာ
ရရင္ ဘယ္အနားေရာက္သြားပါလိမ့္ကြာ . . . . . . ေအာ္ . . . . ဒီလိုကြဲ႕ေျမးရဲ႕ . . . . . .။

တေန႔ေတာ့ ဘႀကီးၿငိမ္းခ်မ္းတစ္ေယာက္ ရွင္ဘုရင္ကိုးကြယ္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ၊
ဒုလႅဘအျဖစ္ ရဟန္း ၇ ရက္၀တ္ၿပီး လူျပန္ထြက္လာသည့္ေနာက္ . . . ၊ လွခ်င္တိုင္း  လွေန
တတ္တဲ့   ပန္းေလးတစ္ပြင့္ပမာတူတဲ့  သူ႔သမီးေလးကို ေသခ်ာၾကည့္ၿပီး စကားေျပာရန္ ခဏ
ေခၚသတဲ့ . . . . . . . . ။

သမီးေလးေရ   အဖလည္းအသက္ႀကီးၿပီ  အဖမေသခင္  ငါ့သမီးေလးကို  အိပ္ေထာင္ခ်ေပးမကြယ္
ဒီအခါမွာ သမီးေလးက ျပန္ေျပာသတဲ့ ။“အဖရယ္ သမီးအသက္က  အခုမွ( ၁၂ ) အရြယ္ပဲရွိပါေသး
တယ္ေတာ္ ”။

    အဲဒီအခါမွာ  ဘႀကီးၿငိမ္းခ်မ္းက  က်မ္းစာအုပ္ကိုဖြင့္ၿပိီး   စာတစ္ပိုဒ္ကို  ရြတ္ျပသတဲ့ “၁၂ ႏွစ္
အရြယ္ဆိုတာ  သတို႔သမီးကုမာရီအရြယ္လို႔  ေခၚသကြယ့္သမီး . . . . . ဒီေတာ့   အဖသမီးေလးက
သတို႔သမီးအရြယ္ျဖစ္လို႔  သတို႔သားရွာေပးဖို႔  အဖမွာ  တာ၀န္က်လာေပါ့ကြယ္” . . . 

        ဒီအခါမွာသမီးေလးက   သူ႔ကိုယ္သူ
ေသခ်ာျပန္ၾကည့္ရင္း ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္သြားသတဲ့ ၊ ဒီလိုႏွင့္ သူဖတ္ဖူးသည့္စာအုပ္ထဲမွ စာေၾကာင္းေလး
တစ္ေၾကာင္းကို ျပန္ေတြးမိသတဲ့ ၊ သားတရာပင္  ေမြးေပးႏိုင္ေသာ္လည္း  လင္မရွိေသာ  မိန္းမမွာ
အခ်ည္းအႏွီးပင္ျဖစ္၏လို႔ ဖတ္ဖူးသတဲ့ ။ ဒါနဲ႕ ေဘးအိမ္က ၁၆ႏွစ္အရြယ္ ေကာင္မေလးလင္ေနာက္
လိုက္သြားတာကို ျပန္ေတြးရင္း ၊ အဖသေဘာပါလို႔ျပန္ေျပာလိုက္သတဲ့ . . . . . . . . ။

“ ဒါဆိုရင္အဖိုး    အခုေခတ္ အပ်ိဳႀကီးေတြ လူပ်ိဳႀကီးေတြ ေပါေနတာ  “ဂုဏ္ယူရမွာေပါ့ေနာ္” း)း) ။

“ ဟုတ္တာေပါ့ ငါ့ေျမးရယ္ သုေတသန သရုပ္ျပအဘိဓာန္က်မ္းရဲ႕ ေရွးစာအရ  ( ၁၅ )ႏွစ္ေက်ာ္ရင္
       “ လူပ်ိဳႀကီး  အပ်ိဳႀကီးလို႔  ဆိုသကြယ့္ေျမးရဲ႕” ။ း) း) း)

“ ဒါေၾကာင့္ျဖစ္မယ္ အဖိုးရ  ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြ  ၁၆    ၁၇ နဲ႕ အိမ္ေထာင္ျပဳသြားၾကတာ
သားသမီးေတြ အေနနဲ႕ အျပစ္မရွိဘူးေပါ့ေနာ္ အဖိုး . . .။ ကၽြန္ေတာ္ဒီလိုေမးေတာ့ အဖိုးက ဘာမွ
ျပန္မေျပာဘဲ  ဟားတိုက္ရယ္ၿပီး   သူ႔ပံုျပင္ေလးကို  ဒီလိုဆက္ျပန္တယ္ . . . . . . . . . . . . . . . ။

အဖသေဘာပါလို႔  ျပန္ေျပာလိုက္တဲ့ ၊ သမီးေလးဟာ  ခဏေလးၿငိမ္ေနၿပီး  ေကာင္းကင္ေပၚကို
ေငးၾကည့္ရင္း တိုးတိုးေလး ျပန္ေျပာသတဲ့ . . . .အဖရယ္  သမီးရဲ႕ ခ်စ္သူဟာ ေကာင္းကင္ေပၚက
နတ္သားေလးေတြျဖစ္ရင္  အရမ္းေကာင္းမွာပဲေနာ္လို႔ . . . .ေျပာသတဲ့ ။ ဒီအခါမွာ ဘႀကီးၿငိမ္းက
ေအာ္ သမီးရယ္ “ ကိုယ္မျမင္ရတဲ့ “ ေကာင္းကင္”ေပၚက နတ္သားေလးေတြဆိုတာ  ပ်ိဳမွန္းမသိ
အိုမွန္းမသိ ၊ ဘယ္အရပ္ ဘယ္ေဒသမွာ စံျမန္းမွန္းမသိတဲ့ “နတ္သား”အအိုနဲ႔ရၿပီး ကေလးေတြရမွ
ခြဲသြားရင္ ငါ့သမီးေလး ကေလးတေယာက္နဲ႕ ေပါင္မုန္႔ၾကားက ေထာပတ္ျဖစ္ေနပါဦးမယ္ကြယ္လို႔
ေျပာသတဲ့ ၊ ဒီအခါမွာ သမီးျဖစ္သူက ၊  “ေအာ္ . . . အဖရယ္ (ေကာင္းကင္)ေပၚက အရမ္းလွတဲ့ 
နတ္သားေလးေတြက ၊ စိတ္ေကာင္းမွာပါလို႔  ႏႈတ္ခမ္းေလးစူၿပီး ျပန္ေျပာသတဲ့ ။ ဒီအခါမွာဘႀကီး
ၿငိမ္းခ်မ္းက ေလသံမာမာေလးျဖင့္ ၊  “ ခက္ေတာ့တာပဲ လံုမေလးရယ္ ( ေကာင္းကင္)  အလွမ်ိဳး
တိမ္မီးခိုး ဆိုတဲ့စကားရွိသကြယ့္ ကိုယ္မျမင္ရတဲ့ နတ္ဆိုတာ လိုသလို ဖန္ဆင္းလို႔ရသတဲ့ လံုမရဲ႕။
ဒီလိုေလသံမာမာေလးႏွင့္ ျပန္ေျပာလိုက္ေတာ့ ကေလးမေလး စိတ္ေကာက္သတဲ့ ေျမးရဲ႕   ။ ဒါနဲ႕
ဘႀကီးၿငိမ္းတစ္ေယာက္ သူ႔သမီးေလးကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔  ရွာလို႔ရတဲ့ လူေတြကိုသာ   ရွာယူဖို႔
ဆံုးမသတဲ့ ။ ဒီအခါမွာ သမီးျဖစ္သူက  ဘယ္လိုလူမ်ိဳးကို  ရွာေဖြယူရမွာလည္းလို႔ ျပန္ေမးသတဲ့ ။
ဘႀကီးၿငိမ္းကလည္း မဆိုင္းမတြျပန္ေျပာလိုက္တာတယ္။ သမီး ရွာရမွာက သတိၱရွိတဲ့ေယာက်္ား
“လူေတာ္ ”  “လူေကာင္း” ရွာေဖြယူရမွာေပါ့ကြယ္ ၊ သတၱိရွိတဲ့သူ  ရွာတဲ့ေနရာမွာလည္း  အမ်ား
ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ အမုန္းခံၿပီး ေျပာရဲတဲ့ သတၱိရွိသူကိုသာ ရွာယူသင့္ေၾကာင္း လမ္းျပသတဲ့ ။
ဒီအခါမွာ သမီးေလးက အဖေျပာတဲ့ ၊ လူေတာ္ ၊ လူေကာင္း ၊ အမ်ားအတြက္ အမုန္းခံ ေျပာရဲတဲ့
သတၱိရွိတဲ့ ၊ လူေတြကို သမီး နားမလည္သလို သိလည္း မသိဘူးအဖရာ . . .  အဖသာ ရွာေဖြ
ေပးပါလို႔ ေျပာသတဲ့. . . . ။

ဒီလိုနဲ႕ ဘႀကီးၿငိမ္းတစ္ေယာက္  သူ႔သမီးေလးရဲ႕ အိမ္ေထာင္ဖက္သူတို႔သား   ရွာေဖြဖို႔  ဘုရင္
အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေနျပည္ေတာ္လို ၿမိဳ႕ႀကီးကို တတ္လာတာေပါ့ကြယ္ ။ ၿမိဳ႕ေပၚေရာက္တာနဲ႕ ဟိုလမ္း
၀င္ ဒီလမ္းၾကားထြက္ ၊ အမ်ားအတြက္ အမုန္းခံရဲတဲ့ သတၱိရွိသူ သမက္ လိုက္ရွာတာေပါ့ကြယ္
ပူျပင္းတဲ့ေနသူရိန္ရဲ႕အရွိန္အ၀ါေတြက ဒုလႅဘထြက္လာတဲ့ ဘႀကီးၿငိမ္းရဲ႕ ဦးေခါင္းက ထြက္လာတ့ဲ
ေခၽြးစက္ေတြ ေျခမကိုက်သတဲ့ ၊ ဒါနဲ႕ အရမ္းပင္ပန္းလြန္းတဲ့ ဘႀကီးၿငိမ္းဟာ ၊ ဒီလိုရွာေနရင္ေတာ့
အမ်ားအတြက္ အမုန္းခံရဲတဲ့ သတိၱရွိသူကို ေတြ႔မွာမဟုတ္ဘူးလို႔   သူေတြးမိသတဲ့ ၊ ခဏေနေတာ့
သူ႔ေရာက္ေနတဲ့ ပက္၀န္းက်င္ကို သတိထားမိရင္း  ဒီလိုေတြးမိသတဲ့ေျမးရဲ႕ ။ ငါဒီအတိုင္း ရွာေန
လို႔ေတာ့ ၊ ငါလိုခ်င္တဲ့ သမက္ေတြ႔မွာမဟုတ္ဘူး  ၊ အေရွ႔မွာ  ျမင္ေနရတဲ့ ေနျပည္ေတာ္ တံခါး၀မွာ
လူ၀င္လူထြက္ကလည္းေပါပါဘိသနဲ႕ ၊ ငါလည္း  ဟိုသူေတာင္းစား ေဘးမွာထိုင္ၿပီး သမက္လည္းရ
ငါလည္း မပင္ပန္းရေလေအာင္ ဆိုင္းဘုတ္ေလးမွာ အမ်ား အတြက္ အမုန္းခံေျပာရဲတဲ့  သတၱိရွိသူ 
အလိုရွိသည္ ၊ စာေရးၿပီး ထိုင္ေနရင္ ၊  မၾကာခင္မွာ  ငါလိုခ်င္တဲ့ ၊ သမက္တစ္ေယာက္ေတာ့ ရမွာ
အေသအခ်ာပဲလို႔  ေတြးမိရင္း ၊ သူေတာင္းစားကို ေမးသတဲ့ ၊ အလို အေမာင္လုလင္ အဘကို ဒီအ
နားမွာ ထိုင္ခြင့္ျပဳပါလားလို႔ ခြင့္ေတာင္းေတာ့ ၊ သူေတာင္းစားက ဘႀကီးၿငိမ္းကို ေသခ်ာၾကည့္ၿပီး
ျပန္ေျပာသတဲ့ ။ “ ဒီေနရာမွာ ထိုင္လို႔မရဘူးဗ်  ထိုင္ခ်င္ရင္ အသျပာ ေပးရမယ္ ” ဆိုပဲ ေျမးရဲ႕ 

“ ဘာလို႔လဲ အေမာင္ရဲ႕” ျပန္ေမးလိုက္သတဲ့ ။ “ ခင္ဗ်ား နားမလည္ဘူးလား  ေတာင္းစားဖို႔အတြက္ သူေတာင္းစားေနရာတစ္ခုရေအာင္ တံခါးေစာင့္တဲ့ ရဲမက္ကို လဒ္ထိုးထားရတာ ခင္ဗ်ားနားမလည္
ဘူးလား ” လို႔ ေလသံမာမာနဲ႔ ေငါက္သတဲ့ ၊ ဒါေပမယ့္ ဘႀကီးၿငိမ္းကလည္း ေနရာေလးတခု အလိုရွိ
သူဆိုေတာ့ ၊ သူေတာင္းစားလည္း  ေအာက္က်ိဳ႕ရတာေပါ့ ၊ ဒါနဲ႕ “ ေအာ္. . . .ဒီလိုလား အေမာင္ရဲ႕ 
ေရာ့ပါဗ်ာ ၊ အေမာင့္အတြက္  ႏွစ္ရက္စာ  လံုေလာက္မယ္ထင္ပါရဲ႕လို႔   အသျပာထုတ္ေပးေတာ့
သူေတာင္းစားက ၀မ္းသာအားရ ျဖစ္ၿပီး လူတထိုင္စာ ဖ်ာစုပ္ေလးကို ရိုရိုေသေသ ခင္းေပးသတဲ့ ။
ဘႀကီးၿငိမ္းက အဲဒီဖ်ာစုပ္ေလးကိုမထိုင္ဘဲ( အမ်ားအတြက္ အမုန္းခံ ေျပာရဲသူ အလိုရွိသည္)ေရးၿပီး
ဆိုင္းဘုတ္ေလးေရွ့ခ် ေခါင္းေပါင္းေလးေပါင္းၿပီး  သူေတာင္းႏွင့္ယွဥ္ၿပီး  ထိုင္ေနသတဲ့ ။

          အေတာ္ေလးၾကာေတာ့ . . . . . . .
ၿမိဳ႕တံခါးကို ကင္းစစ္လာတဲ့ စစ္သည္ေတာ္တပ္စု ေရာက္လာသတဲ့ေျမးရဲ႕ ။ အဲဒီအခါမွာဘႀကီးၿငိမ္း
အေရွ့ကိုလာၿပီးေရးထားတဲ့ စာကို စစ္သည္ေတာ္ေတြ ၀ိုင္းဖတ္ၾကတာေပါ့ ။ အဲဒီမွာ စစ္သူႀကီးက 
အဖိုးႀကီး ဒီစာက  ၊ ဘာသေဘာလဲလို႔ေမးသတဲ့ ၊ ဘႀကီးၿငိမ္းကို စစ္သူႀကီးေမးေတာ့ ဒူးေတြတုန္ၿပီး
ေၾကာက္ ေၾကာက္နဲ႕ေခါင္းေပၚက  ေခါင္းေပါင္းေလးကို ျဖည္ၿပီး ၊ စစ္သူႀကီးကိုရိုေသသမႈ႕ဦးတင္ၿပီး    
ေလ်ာက္တဲ့အခါမွာ. . . . . .။

“ရဲမက္တို႔” ဒီ ကတံုးက အမ်ားအတြက္ အမုန္းခံၿပီးေျပာရဲတဲ့ သတၱိ ရွိသူေတြကို စုေနတာဆိုေတာ့
တို႔ “ဘုရင္ကို ေတာ္လွန္ပံုကန္ဖို႔ လုပ္ေနတာပဲ ျဖစ္မယ္ကြ” “ ဖမ္းစမ္း ” ။ ဒီအခါမွာ ဘႀကီးၿငိမ္းက
ေျပာတာေပါ့ကြယ္ ။ ကၽြႏု္ပ္မ်ိဳးဟာ ဘုရင္ႀကီးကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ မလုပ္၀ံပါဗ်ာ ၊ ဗုဒၶရဲ႕  တရား
ေတာ္ႏွင့္ အညီေနတဲ့အျပင္ ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္ၿပီး ထြက္လာတဲ့သူပါ  စစ္သူႀကီးမယံုရင္ ဒီေခါင္း
တံုး ကိုသာ ၾကည့္ပါေတာ့ဗ်ာလို႔ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး ေတာင္းပန္သတဲ့ ။စစ္သူႀကီးကလည္း “ မလိုဘူး”
ကတံုးသက္ေသလည္း  “ ဖမ္းတာပဲ”  ဆိုၿပီး အဖိုးႀကီးကို ေခြးဆြဲသလို ၀ိုင္းဆြဲသတဲ့  ေျမးေလးရဲ႕။

ဒါကို သူေတာင္းစားက ဘႀကီးၿငိမ္းကို သနားတာနဲ႕ ၊ အရဲစြန္႔ၿပီး စစ္သူႀကီးကိုေလွ်ာက္ထားသတဲ့
“ ဘုန္းလက္ရံုး အာဇာနည္ေသြးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သူရဲေကာင္းျမတ္ အရွင္စစ္သူႀကီးရယ္ ၊ ဤလူဟာ
ကၽြႏ္ုပ္မ်ိဳးႀကီးလိုပဲ သနားစရာ သူေတာင္းစားတစ္ေယာက္ပါလို႔ ၊ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း အသနားခံ
ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါ ၊ စစ္သူႀကီးက မ်က္ေထာင့္နီႀကီးနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး ။“သူေတာင္းစား ဆိုရင္ခြပ္ျပစမ္း
ဆိုေတာ့ ၊ သူေတာင္းစားက ခြပ္အပိုေလး တစ္လံုးလွမ္းေပးသတဲ့ ၊ စစ္သူႀကီးက ခြပ္ရဲ႕ဖင္ကို ၾကည့္
ေတာ့ ။

      “ ဟိတ္ေကာင္” မင္းေပးတဲ့ခြပ္ဖင္မွာ  တံခါးေစာင့္ “ ရဲမက္ ” ခြင့္ျပဳတံဆိပ္ မပါဘူးကြ”
မင္းလဲ ဒီကတံုးႀကီးလို  ရွင္ဘုရင္ကို  ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ဖို႔  ႀကံရာပါျဖစ္ရမယ္          “ ရဲမက္တို႔ ”   
သူေတာင္းစားပါမက်န္     “ ဖမ္းစမ္းကြာ ”   




တြဲဘက္ေရးသားသူ  . . . . . . . . ဂ်ဴပီတာ  ရင္ေမာင္

0 comments:

Post a Comment

စာေပႏွစ္သက္သူမ်ား လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ ရွိပါသည္