ျပည့္၀စြာ ထြန္းလင္းေတာက္ပေနေသာ
ေကာင္းကင္မွ လ၀န္းႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ေငးၾကည့္ေနရင္း
၀သန္မိုးဦး၏ ေလေအးၾကမ္းၾကမ္း ေ၀ွ႔ယမ္းလာသည္ကိုပင္
ကၽြန္ေတာ္သတိ မထားမိေတာ့ေပ ။
ေအးစက္ေသာ ေလၾကမ္းႏွင့္အတူ တိမ္မဲတို႔သည္
၊ ကၽြန္ေတာ္ေငးၾကည့္ေနေသာ လ၀န္းႀကီးကို
ကြယ္၀ွက္ရန္ တိမ္တိုက္မဲတို႔သည္
တေရြ႕ေရြ႕ ခ်ီတတ္လာၾကသည္ ။ ေကာင္းကင္မွ မိုးစက္ေလး
တခ်ိဳ႕သည္ လ၀န္းကို ေငးၾကည့္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ႏွာေပၚသို႔ က်ဆင္းလာသည့္တိုင္ .
. .
အိမ္ထဲကို ေျပး၀င္ရမွန္းမသိေအာင္
ကၽြန္ေတာ့္၏ စိတ္တို႔သည္ ပ်ံ႕လြင့္ေနပါေတာ့သည္
. . . . . .
ထိုစဥ္ . . . . “ေျမးေရ . . . .
. ရင္ေမာင္ . . . မိုးဖြဲက်ေနၿပီမဟုတ္လား အိမ္ထဲ၀င္ေတာ့ေလကြာ”
အိမ္ေပၚမွ အဖိုး ေခၚသံၾကားမွ သတိေလးတခ်က္
ျပန္၀င္လာကာ ေလးတြဲေသာ ေျခလွမ္းမ်ားႏွင့္
အတူ ၊ အိမ္ေပၚတက္၍ လွဲေလ်ာင္းေနေသာအဖိုးအား နင္းႏွိပ္ေပးရန္ အိပ္ယာေဘးသို႔
၀င္ထိုင္
လိုက္ပါသည္ ။ ေလေအးႏွင့္အတူ ၊ အိမ္ေဘးႏြားတင္းကုတ္ထဲတြင္
ဖိုထားသည့္မီးဖိုမွ မီးခိုးေငြ႕တို႔
သည္ ၊ ေခၚေဆာင္ရာ ေလညွင္းႏွင့္အတူ အိမ္ထက္တြင္ ပ်ံ႕၍ လြင့္၍ တိုး၀င္၍ . . . . . .
. . . ။
ထိုအခ်ိန္တြင္ နင္းႏွိပ္ေပးေသာကၽြန္ေတာ့္ကို
မပ်င္းေစရန္ ပံုတိုပတ္စေလးေတြ အဖိုး ေျပာျပ
တတ္သည္မွာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်ပင္ . . . . . . ။
အိုမင္း၍ တုန္ရီေနေသာ အဖိုး၏ပံုေျပာသံကို ေသခ်ာနားစြင့္ရင္း ဇရာေၾကာင့္ေပ်ာ့တြဲေနေသာ
အဖိုး၏ ေျခသလံုးႏွင့္ ေပါင္သားေလးေတြကို မနာက်င္ေစရေအာင္ ဂရုစိုက္၍ႏွိပ္နယ္ေပးရင္း
အဖိုးေျပာျပေသာ ပံုျပင္ေလးမွာ .
. . . . . . ။
ဟိုး . . . . . တခ်ိန္က အဖိုးရဲ႕ဘိုးေဘေတြႀကံဳခဲ့ဖူးတဲ့ ၊ ပေဒသရာဇ္စနစ္ေခတ္လို႔
ေျပာလို႔ရတဲ့
ေခတ္ကေပါ့ ၊ ေတာရြာေလးတရြာမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းဆိုတဲ့
လူတစ္ေယာက္ရွိသတဲ့ ။ အိမ္ေထာင္မရွိတဲ့
လူလတ္ပိုင္းအရြယ္
ကိုၿငိမ္းခ်မ္းဟာ လသားအရြယ္ကေလးတဦးကို သနားၿပီး
ေမြးစားမိသတဲ့ ။
ဒီလိုနဲ႕ ကိုၿငိမ္းခ်မ္းတစ္ေယာက္ အသက္ကေလးရလာသလို ၊ သူ႔သမီးေလးလည္း
မိန္းကေလး
တို႔၏ဥစၥာ အဆင္း ရူပကာနဲ႕
ျပည့္စံုလာတာေပါ့ ေျမးရယ္ . . . . . . . . . . ။
“ေအာ္. . . . ေအာ္ဆိုေသာ ရည္ရြတ္မႈႏွင့္အတူ
ေမးျမန္းထူတတ္ေသာကၽြန္ေတာ့္ ၊ ဦးေခါင္းကို
ကုတ္ရင္း အဖိုးအား နားမလည္၍ေမးလိုက္ပါသည္
” ။ “ အဖိုးေျပာတဲ့ ပေဒသရာဇ္စနစ္ေခတ္
ဆိုတာ ဘယ္လိုေခတ္မ်ိဳးလည္း အဖိုးရ
။
“ေအာ္. . . ငါေျမးက ပေဒသရာဇ္ စနစ္ေခတ္ဆိုတာ နားမလည္ဘဲကိုး ။ ဒီလိုကြဲ႕ ပေဒသရာဇ္စနစ္
ေခတ္ဆိုတာက ငါ့ေျမးအလြယ္ဆံုး နားလည္ေအာင္ေျပာရရင္
၊ ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳး ကိုယ့္ေမာင္ႏွမ ကိုယ့္
လူမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါေစ ကိုယ္ေကာင္းဖို႔အတြက္
သတ္ဖ်က္ျပစ္တဲ့ ေခတ္ကိုေျပာတာေပါ့ကြယ္။ ေရွးအခါ
တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ခ်င္တဲ့လူေတြနဲ႕
အရာရွိ မူးႀကီးမတ္ရာေသနာပတိေတြဟာ သူရဲေကာင္း
ေတြကို ေျမွာက္စားသလို ၊ အစြမ္းထက္လြန္းတဲ့ သူရဲေကာင္းေတြကိုလည္း
မယံုသကၤာျဖစ္ၿပီး
သတ္ဖ်က္ျပစ္တတ္ၾကတယ္ ။
သတ္တယ္ဆိုတာကလည္း ဘုရင္နန္းစည္းစိမ္းကိုလုမွာေၾကာက္လို႔
အကြပ္ဆင္ၿပီးသတ္ျပစ္တတ္သလို ။ ရာထူးဂုဏ္ကို
လိုခ်င္လို႔ ကုန္းေခ်ာ သတ္ျပစ္တတ္တာလည္း
ရွိတယ္ကြဲ႕ ။ ရွင္ဘုရင္ရဲ႕ အာဏာစက္
ဘယ္ေလာက္အထိ ထက္ျမက္သလဲဆိုရင္ သူအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့
တိုင္းျပည္ထဲမွာရွိတဲ့ ျပည္သူဆိုတာ
မွားမွားမွန္မွန္ ေသဆိုေသ ရွင္ဆိုရွင္ အဲေလာက္အထိ အာဏာ
ၿပီးေျမာက္တယ္ကြယ့္ ။ ေျမးေလးတို႔
အခုေခတ္နဲ႕ မတူဘူးေပါ့ကြယ္ ၊။ အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာျပည္မွာ
အဂၤလိပ္ ကုလား တရုပ္ လူမ်ိဳးစံု
ကုန္သြယ္ေရးအရ ကူးသန္းသြားလာရႈပ္ေထြးေနတာလည္း ပါတာ
ေပါ့ကြယ္ . . . . .။
“ေအာ . . . . ပေဒသရာဇ္စနစ္ေခတ္ဆိုတာ
ဒီလိုကိုး . . . . . ဒါနဲ႕ အဖိုး အခုေျပာတဲ့ လူေလးတို႔
ေခတ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ေသးလို႔ ရွင္းျပပါလား အဖိုးရဲ႕ . . . . . ။
“ ေရာ . . . . ခက္ပါလားေျမးရဲ႕ ေခတ္လူငယ္ျဖစ္ၿပီး
အဖိုးကိုျပန္ေမးေနေသးတယ္ ။
ကဲ . . . ဟုတ္ပီ . . . . . . .
အဖိုးလည္း ေသခ်ာေတာ့မသိဘူး သိသေလာက္ေတာ့
ေျဖရတာေပါ့ကြာ ။အေျဖႏိုင္ရင္ ေက်ာက္စာ
ေခတ္ကလူေတြ သိကၡာက်တယ္ကြ ။ ရြာေတာင္ပိုင္းက ျပည္ပကိုထြက္သြားတဲ့
ေျမးရဲ႕သူငယ္ခ်င္း
ငတားေတကို သိလား
“ ဟုတ္ကဲ့ အဖိုး ”
“ ေအး . . . . အဲဒီေကာင္ေလး ဟုိတေလာက ေျမးေလးမရွိခ်ိန္ ရြာကိုျပန္လာေသးတယ္ ၊ ၀လို႔
လွလို႔ေပါ့ကြာ ၊ သူ႔နာမည္ေတာင္ အဂၤလိပ္လို
ေျပာင္းထားတယ္ဆိုပဲကြ” ။ ဘာတဲ့” စကပ္ ဆိုလား
စတပ္ဆိုလားဘဲ ။ ေအး . . . အဲဒီေကာင္ေလး
ရြာကိုျပန္လာေတာ့ အဖိုးကို လာၿပီးကန္ေတာ့တယ္
သူ႔ကိုျမင္ေတာ့ အဖိုး ေတာ္ေတာ္ေလးကို အံ့ၾသသြားတယ္ကြ ။ အဖိုး
ငယ္ငယ္ကဆို ေရာင္ထံုးနဲ႕
နားကပ္ႀကီးနဲ႕ ရင္ဘက္မွာ အာ႒ာ၀ကရုပ္
ေပါင္မွာက ထိုးကြင္းနဲ႕ကြ ၊ ဒါေပမယ့္ဗလေတာ့မရွိဘူး
ေဗလု၀ လိုေပါ့ကြာ . . . . ။ အဖိုး ခါးေထာင္းကိုက်ိဳက္
ခါးေထာက္ၿပီး ရပ္ၾကည့္လိုက္ရင္ အေၾကာင္း
မသိတဲ့ တနယ္သားဆိုတဲ့ေကာင္ေတြ ၃
ရက္ေလာက္ဖ်ားသြားတာကြ ဟား း း း း း း း း း ။
“ အဖိုးကေတာ့ဗ်ာ . . . .ဟား း း
း း း း း း း း ” ။
“ ဒါေပမယ့္ . . ေျမးရဲ႕ အဖိုးေလ
၊ ငတားေတလာကန္ေတာ့တုန္းက အဖိုးသူ႔ကိုျမင္ေတာ့ ကန္ေတာ့
ခံရင္း ဒူးေတြ တုန္ေနတယ္ကြ ၊ အဖိုးနားေဖာက္တုန္းက
ေသးေသးေလးတစ္ေပါက္ထဲ နာလိုက္တာ
မေျပာနဲ႕ေတာ့ေျမးရာ ေၾကာက္လိုက္တာလြန္ေရာ ။ ငတားေတမွာက်ေတာ့ ေဖာက္ထားလိုက္တဲ့
နားေပါက္ေတြ ၈၈ အေရးအခင္းတုန္းက ေက်ာင္းသားေတြကို ဦးေန၀င္းတပည့္ေတြ စက္လက္နဲ႕
ကုပ္ထားသလို ၊ ငတားေတမွာလည္း အဲလိုပဲ
၊ တစ္ကိုယ္လံုး အေပါက္ေတြ ၊ ေဖာက္ထားလိုက္တာ
နားမွာ ၆ ေပါက္ ႏွာေခါင္းေတြမွာေရာ လွ်ာေတြမွာေရာ
ႏႈတ္ခမ္းေတြမွာေရာ မ်က္ခံုးေတြမွာပါ
စံုလို႔ ဒါနဲ႕ အဖိုးက ေကာင္ေလးစတပ္ မင္းမွာအေပါက္ေတြရွိေသးလားလို႔ေမးေတာ့
သူကျပန္ေျပာ
တယ္ ။ ရွိတာေပါ့အဖိုးရာဆိုၿပီး ၀တ္ထားတဲ့အ၀တ္ေတြ
ခၽြတ္ျပတယ္ နဲတာမဟုတ္ဘူး ေဖာက္ထား
တာ ေျမးရယ္ ။ ဒါေတာင္ သူကေျပာေသးတယ္
ကၽြန္ေတာ္ငရဲႀကီးမွာဆိုးလို႔ ထပ္ၿပီး မခၽြတ္ျပတာ
ဆိုပဲ . . . . .။
သူ႔ကိုယ္ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာလည္း အျပည့္ထိုးထားတဲ့
အရုပ္ေတြဆိုတာ အဖိုးအထင္ေတာ့. . .
တင္ပါးေတာင္ လြတ္မယ္မထင္ဘူးကြယ့္
။ ဒါနဲ႕ အဖိုးကငယ္ေသြးေတြ ႂကြၿပီး . . “ ေဟ့ ငတားေတ
မင္းကိုယ္ေပၚက အရုပ္ေတြက အဖိုးထိုးထားတဲ့
အာ႒ာ၀ကဘီလူးရုပ္ေလာက္ အစြမ္းထက္ပါ့မလား
ေမးေတာ့ ။ စြမ္းတာေပါ့အဖိုးရ ဆိုၿပီး သူထိုးထားတဲ့ အရုပ္ေတြ အစြမ္းကို ရွင္းျပတယ္
ေျမးေလးရဲ႕
ရင္ဘက္မွာထိုးထားတဲ့ မိန္းမပ်ိဳအရုပ္ကို
ၾကည့္မိရင္ ေဆာ္ၾကည္တယ္ဆိုပဲ ။ “ေျခသလံုးမွာ ထိုး
ထားတဲ့ မိန္းကေလး ဗိုက္ႀကီးသည္ရုပ္က ပိုစြမ္းျပန္ေရာတဲ့ ။ ေတာ္ရံု ကေလးမေမြးႏိုင္တဲ့
မိန္းက
ေလး ၊ ေတြ႕ရင္ အဲဒီအရုပ္ထိုးထားတဲ့ ဒီေျခေထာက္နဲ႕ ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ေစာင့္ကန္ရင္ ခ်က္ျခင္း
ေမြးေရာဆိုပဲ” ေနာက္ေက်ာမွာထိုးထားတဲ့
က်ားရုပ္က အသက္ကိုလံုျခံဳေစတယ္တဲ့ ။ ျပည္ပမွာဆို
ေတာ့ အသက္အႏၱရယ္မ်ားေတာ့ သူအိပ္တဲ့အခါတိုင္း
အက်ၤ ီခၽြတ္ၿပီးေမွာက္ အိပ္တယ္ ေတာ္ယံု
လုပ္ႀကံဖို႔ အိမ္ခန္းထဲကို ၀င္လာတဲ့ေကာင္ဆို ေက်ာကုန္းက က်ားရုပ္ကိုျမင္တာနဲ႕
၇ ရက္ေလာက္
ဖ်ားေရာဆိုပဲ ေျမးရဲ႕ ။ လက္မွာက်ေတာ့
၀က္မွီးရုပ္ထိုးထားတယ္ ၊ ဘာတဲ့” လူပ်ိဳလက္ ၀က္မွီး
ဆိုသလို ေဆးစြမ္းထရင္ လွ်င္တယ္ဆိုပဲ . . . . . . ။
ဒါနဲ႕ မင္းတို႔ေခတ္က တို႔ေခတ္ထက္
ေဆးစြမ္းေတြ ေပါသကိုး ေျပာေတာ့ . . . . . .
စြမ္းတာေပါ့ အဖိုးရာ အိမ္သာနက္ေခတ္ဆိုလား အင္တာနက္ေခတ္ဆိုလားပဲကြ ။ ဒါနဲ႕ အင္တာ
နက္ ေခတ္ဆိုတာ ဘာလဲေမးေတာ့ ၊ ကုန္ျပဳတာတစ္လံုးနဲ႕ မိုးေပၚကသိၾကားမင္းေတြ
ပါ၀ါေလာက္
ဖန္တီးလို႔ရတယ္ဆိုပဲ ေျမးရဲ႕ ။ ဒီေတာ့
အဖိုးရဲ႕ေျမးကိုလည္း ၊ အဲဒီ ပါ၀ါ တန္ခိုးေတြ ရေစခ်င္တာနဲ႕
ဒီလိုဖန္တီးလို႔ ရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလည္း
ေမးေတာ့ အရင္ဆံုးေငြဆယ္သိန္းေလာက္လိုတယ္
ဆိုပဲ ၿပီးတာနဲ႕ အိမ္သာနက္၀ယ္ၿပီး
ခ်ိတ္ရမယ္တဲ့ကြ ၊ ဒီထက္အေရးႀကီးတာ တစ္ခုေျပာေသးတယ္
အိုင္ၾကဴ မ်ားမ်ားရွိရမယ္ဆိုဘဲ ။
အိုင္ၾကဴဆိုတာ အဖိုးက ဘယ္နားလည္မလဲ ေျမးရဲ႕ ။ဒါနဲ႕ အိုင္ၾကဴ
မ်ားမ်ားဆိုတာ ဘာလဲ ငတားေတရဲ႕ ေမးေတာ့
၊ အိုင္ဆိုတာက ကၽြႏု္ပ္ ၾကဴဆိုတာက ၾကဴႏိုင္ရမယ္
ဆိုပဲ ။ အဖိုးမရွင္းလို႔ ထပ္ၿပီးေမးတယ္
ၾကဴတယ္ဆိုတာ ဘာလဲေပါ့ ေျမးရာ ။ အီစီကလီ လုပ္တာတဲ့
အီစီကလီဆိုတာ ဘာေျပာတာလဲေမးေတာ့
၊ ေတာ္ကီပြားတာ ဆိုပဲကြ ေတာ္ကီဆိုတာ ဘာလဲေမးရ
ျပန္တာနဲ႕ ၊ အဖိုးကေတာ့ ခ်ီးထုတ္ပဲဗ်ာဆိုမွ
၊ေအာ. . တားေတရာ မင္းနဲ႕ အခုလိုေစာေစာက ေျပာ
ေရာေပါ့ ၊ ၾကဴတယ္ဆုိတာ အိမ္သာနက္ကို
၀ယ္ၿပီး ခ်ီးထုတ္နဲ႕ညစ္ပက္ေအာင္လုပ္တာကိုေျပာတာ
ကိုး ၊ ဟား း း း း း း း ။ ဒီလိုရယ္ေတာ့
. . . . .မဟုတ္ျပန္ဘူးတဲ့ ေျမးရဲ႕ ။ဒါနဲ႕ ငတားေတ အဖိုးက
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးလည္းျဖစ္ ေရွးလူႀကီးကလည္း ျဖစ္ျပန္ေတာ့ ငါ့ကိုတရားသေဘာေလးနဲ႕
နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပစမ္းပါ ဆိုမွ
၊ အဖိုး ေစာင့္တည္တဲ့ သီလေခၚ အနည္းဆံုးကိုယ္က်င့္တရား
ငါးပါးသီလထဲက မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ
သမာဒိယာမိ ဆိုတဲ့ ၊ ကိုယ္က်င့္တရားတပါးကို
မ တစ္လံုးျဖည့္ဆြတ္ၿပီး ၊ မုသာ၀ါဒါ
ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ မသမာဒိယာမိလို႔ ေစာင့္စည္းၿပီး ေျပာတာ
ကို ၾကဴတာလို႔ ေခၚတယ္ဆိုပဲ ေျမးရဲ႕
၊ အဲဒါမွလဲ နတ္တမွ် လိုသလိုဖန္းတီးလို႔ ရႏိုင္တယ္ဆိုဘဲကြ”
လိမ္တာေပါ့ေျမးရာ ဟား း း း း း း း . . . . .။
“ အာ . . . . . အဖိုးရာ ကိုယ့္ေငြနဲ႔ကိုယ္ အကုသိုလ္၀ယ္ေနတဲ့ နည္းပါလားဗ်
” ဟာ း း း း း း း း
အဟုတ္မွတ္လို႔ နားေထာင္ေနတာ
ငတားေတက အဖိုးကို တိုင္ပတ္ေအာင္ လုပ္သြားတာကိုးဗ်
ဟီး း း း ဒါနဲ႕ အဖိုးရဲ႕ ပံုျပင္ ဆက္ေျပာပါဦးဗ် .
. ။
“ ေဟ ” ဘာလဲကြ တိုင္ပတ္ေအာင္လုပ္တာ
”. . . . . . ကဲပါ ဒါထားလိုက္ေတာ့ ပံုျပင္
ဆက္ေျပာ
ရရင္ ဘယ္အနားေရာက္သြားပါလိမ့္ကြာ
. . . . . . ေအာ္ . . . . ဒီလိုကြဲ႕ေျမးရဲ႕ . . . . . .။
တေန႔ေတာ့ ဘႀကီးၿငိမ္းခ်မ္းတစ္ေယာက္
ရွင္ဘုရင္ကိုးကြယ္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ၊
ဒုလႅဘအျဖစ္ ရဟန္း ၇ ရက္၀တ္ၿပီး လူျပန္ထြက္လာသည့္ေနာက္
. . . ၊ လွခ်င္တိုင္း လွေန
တတ္တဲ့ ပန္းေလးတစ္ပြင့္ပမာတူတဲ့ သူ႔သမီးေလးကို ေသခ်ာၾကည့္ၿပီး စကားေျပာရန္ ခဏ
ေခၚသတဲ့ . . . . . . . . ။
သမီးေလးေရ အဖလည္းအသက္ႀကီးၿပီ အဖမေသခင္
ငါ့သမီးေလးကို အိပ္ေထာင္ခ်ေပးမကြယ္
ဒီအခါမွာ သမီးေလးက ျပန္ေျပာသတဲ့
။“အဖရယ္ သမီးအသက္က အခုမွ( ၁၂ ) အရြယ္ပဲရွိပါေသး
တယ္ေတာ္ ”။
အဲဒီအခါမွာ ဘႀကီးၿငိမ္းခ်မ္းက က်မ္းစာအုပ္ကိုဖြင့္ၿပိီး စာတစ္ပိုဒ္ကို
ရြတ္ျပသတဲ့ “၁၂ ႏွစ္
အရြယ္ဆိုတာ သတို႔သမီးကုမာရီအရြယ္လို႔ ေခၚသကြယ့္သမီး . . . . . ဒီေတာ့ အဖသမီးေလးက
သတို႔သမီးအရြယ္ျဖစ္လို႔ သတို႔သားရွာေပးဖို႔ အဖမွာ တာ၀န္က်လာေပါ့ကြယ္”
. . . ။
ဒီအခါမွာသမီးေလးက သူ႔ကိုယ္သူ
ေသခ်ာျပန္ၾကည့္ရင္း ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္သြားသတဲ့
၊ ဒီလိုႏွင့္ သူဖတ္ဖူးသည့္စာအုပ္ထဲမွ စာေၾကာင္းေလး
တစ္ေၾကာင္းကို ျပန္ေတြးမိသတဲ့ ၊
သားတရာပင္ ေမြးေပးႏိုင္ေသာ္လည္း လင္မရွိေသာ
မိန္းမမွာ
အခ်ည္းအႏွီးပင္ျဖစ္၏လို႔ ဖတ္ဖူးသတဲ့
။ ဒါနဲ႕ ေဘးအိမ္က ၁၆ႏွစ္အရြယ္ ေကာင္မေလးလင္ေနာက္
လိုက္သြားတာကို ျပန္ေတြးရင္း ၊ အဖသေဘာပါလို႔ျပန္ေျပာလိုက္သတဲ့
. . . . . . . . ။
“ ဒါဆိုရင္အဖိုး အခုေခတ္
အပ်ိဳႀကီးေတြ လူပ်ိဳႀကီးေတြ ေပါေနတာ “ဂုဏ္ယူရမွာေပါ့ေနာ္”
း)း) ။
“ ဟုတ္တာေပါ့ ငါ့ေျမးရယ္ သုေတသန
သရုပ္ျပအဘိဓာန္က်မ္းရဲ႕ ေရွးစာအရ ( ၁၅ )ႏွစ္ေက်ာ္ရင္
“ လူပ်ိဳႀကီး အပ်ိဳႀကီးလို႔
ဆိုသကြယ့္ေျမးရဲ႕” ။ း) း) း)
“ ဒါေၾကာင့္ျဖစ္မယ္ အဖိုးရ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြ ၁၆ ၊ ၁၇ နဲ႕ အိမ္ေထာင္ျပဳသြားၾကတာ
သားသမီးေတြ အေနနဲ႕ အျပစ္မရွိဘူးေပါ့ေနာ္
အဖိုး . . .။ ကၽြန္ေတာ္ဒီလိုေမးေတာ့ အဖိုးက ဘာမွ
ျပန္မေျပာဘဲ ဟားတိုက္ရယ္ၿပီး သူ႔ပံုျပင္ေလးကို ဒီလိုဆက္ျပန္တယ္ . . . . . . . . . . . . . . .
။
အဖသေဘာပါလို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တဲ့ ၊ သမီးေလးဟာ ခဏေလးၿငိမ္ေနၿပီး ေကာင္းကင္ေပၚကို
ေငးၾကည့္ရင္း တိုးတိုးေလး ျပန္ေျပာသတဲ့
. . . .အဖရယ္ သမီးရဲ႕ ခ်စ္သူဟာ ေကာင္းကင္ေပၚက
နတ္သားေလးေတြျဖစ္ရင္ အရမ္းေကာင္းမွာပဲေနာ္လို႔ . . . .ေျပာသတဲ့ ။ ဒီအခါမွာ
ဘႀကီးၿငိမ္းက
ေအာ္ သမီးရယ္ “ ကိုယ္မျမင္ရတဲ့
“ ေကာင္းကင္”ေပၚက နတ္သားေလးေတြဆိုတာ ပ်ိဳမွန္းမသိ
အိုမွန္းမသိ ၊ ဘယ္အရပ္ ဘယ္ေဒသမွာ
စံျမန္းမွန္းမသိတဲ့ “နတ္သား”အအိုနဲ႔ရၿပီး ကေလးေတြရမွ
ခြဲသြားရင္ ငါ့သမီးေလး ကေလးတေယာက္နဲ႕
ေပါင္မုန္႔ၾကားက ေထာပတ္ျဖစ္ေနပါဦးမယ္ကြယ္လို႔
ေျပာသတဲ့ ၊ ဒီအခါမွာ သမီးျဖစ္သူက
၊ “ေအာ္ . . . အဖရယ္ (ေကာင္းကင္)ေပၚက အရမ္းလွတဲ့
နတ္သားေလးေတြက ၊ စိတ္ေကာင္းမွာပါလို႔ ႏႈတ္ခမ္းေလးစူၿပီး
ျပန္ေျပာသတဲ့ ။ ဒီအခါမွာဘႀကီး
ၿငိမ္းခ်မ္းက ေလသံမာမာေလးျဖင့္ ၊ “ ခက္ေတာ့တာပဲ လံုမေလးရယ္ ( ေကာင္းကင္) အလွမ်ိဳး
တိမ္မီးခိုး ဆိုတဲ့စကားရွိသကြယ့္
ကိုယ္မျမင္ရတဲ့ နတ္ဆိုတာ လိုသလို ဖန္ဆင္းလို႔ရသတဲ့ လံုမရဲ႕။
ဒီလိုေလသံမာမာေလးႏွင့္ ျပန္ေျပာလိုက္ေတာ့
ကေလးမေလး စိတ္ေကာက္သတဲ့ ေျမးရဲ႕ ။ ဒါနဲ႕
ဘႀကီးၿငိမ္းတစ္ေယာက္ သူ႔သမီးေလးကို
မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ရွာလို႔ရတဲ့ လူေတြကိုသာ
ရွာယူဖို႔
ဆံုးမသတဲ့ ။ ဒီအခါမွာ သမီးျဖစ္သူက
ဘယ္လိုလူမ်ိဳးကို ရွာေဖြယူရမွာလည္းလို႔ ျပန္ေမးသတဲ့ ။
ဘႀကီးၿငိမ္းကလည္း မဆိုင္းမတြျပန္ေျပာလိုက္တာတယ္။
သမီး ရွာရမွာက သတိၱရွိတဲ့ေယာက်္ား
“လူေတာ္ ” “လူေကာင္း” ရွာေဖြယူရမွာေပါ့ကြယ္ ၊ သတၱိရွိတဲ့သူ
ရွာတဲ့ေနရာမွာလည္း အမ်ား
ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ အမုန္းခံၿပီး ေျပာရဲတဲ့
သတၱိရွိသူကိုသာ ရွာယူသင့္ေၾကာင္း လမ္းျပသတဲ့ ။
ဒီအခါမွာ သမီးေလးက အဖေျပာတဲ့ ၊ လူေတာ္
၊ လူေကာင္း ၊ အမ်ားအတြက္ အမုန္းခံ ေျပာရဲတဲ့
သတၱိရွိတဲ့ ၊ လူေတြကို သမီး နားမလည္သလို
သိလည္း မသိဘူးအဖရာ . . . အဖသာ ရွာေဖြ
ေပးပါလို႔ ေျပာသတဲ့. . . . ။
ဒီလိုနဲ႕ ဘႀကီးၿငိမ္းတစ္ေယာက္ သူ႔သမီးေလးရဲ႕ အိမ္ေထာင္ဖက္သူတို႔သား ရွာေဖြဖို႔ ဘုရင္
အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေနျပည္ေတာ္လို ၿမိဳ႕ႀကီးကို
တတ္လာတာေပါ့ကြယ္ ။ ၿမိဳ႕ေပၚေရာက္တာနဲ႕ ဟိုလမ္း
၀င္ ဒီလမ္းၾကားထြက္ ၊ အမ်ားအတြက္
အမုန္းခံရဲတဲ့ သတၱိရွိသူ သမက္ လိုက္ရွာတာေပါ့ကြယ္
ပူျပင္းတဲ့ေနသူရိန္ရဲ႕အရွိန္အ၀ါေတြက
ဒုလႅဘထြက္လာတဲ့ ဘႀကီးၿငိမ္းရဲ႕ ဦးေခါင္းက ထြက္လာတ့ဲ
ေခၽြးစက္ေတြ ေျခမကိုက်သတဲ့ ၊ ဒါနဲ႕
အရမ္းပင္ပန္းလြန္းတဲ့ ဘႀကီးၿငိမ္းဟာ ၊ ဒီလိုရွာေနရင္ေတာ့
အမ်ားအတြက္ အမုန္းခံရဲတဲ့ သတိၱရွိသူကို
ေတြ႔မွာမဟုတ္ဘူးလို႔ သူေတြးမိသတဲ့ ၊ ခဏေနေတာ့
သူ႔ေရာက္ေနတဲ့ ပက္၀န္းက်င္ကို သတိထားမိရင္း ဒီလိုေတြးမိသတဲ့ေျမးရဲ႕ ။ ငါဒီအတိုင္း ရွာေန
လို႔ေတာ့ ၊ ငါလိုခ်င္တဲ့ သမက္ေတြ႔မွာမဟုတ္ဘူး ၊ အေရွ႔မွာ
ျမင္ေနရတဲ့ ေနျပည္ေတာ္ တံခါး၀မွာ
လူ၀င္လူထြက္ကလည္းေပါပါဘိသနဲ႕ ၊ ငါလည္း ဟိုသူေတာင္းစား ေဘးမွာထိုင္ၿပီး သမက္လည္းရ
ငါလည္း မပင္ပန္းရေလေအာင္ ဆိုင္းဘုတ္ေလးမွာ
အမ်ား အတြက္ အမုန္းခံေျပာရဲတဲ့ သတၱိရွိသူ
အလိုရွိသည္
၊ စာေရးၿပီး ထိုင္ေနရင္ ၊ မၾကာခင္မွာ ငါလိုခ်င္တဲ့ ၊ သမက္တစ္ေယာက္ေတာ့ ရမွာ
အေသအခ်ာပဲလို႔ ေတြးမိရင္း ၊ သူေတာင္းစားကို ေမးသတဲ့ ၊ အလို အေမာင္လုလင္
အဘကို ဒီအ
နားမွာ ထိုင္ခြင့္ျပဳပါလားလို႔ ခြင့္ေတာင္းေတာ့
၊ သူေတာင္းစားက ဘႀကီးၿငိမ္းကို ေသခ်ာၾကည့္ၿပီး
ျပန္ေျပာသတဲ့ ။ “ ဒီေနရာမွာ ထိုင္လို႔မရဘူးဗ် ထိုင္ခ်င္ရင္ အသျပာ ေပးရမယ္ ” ဆိုပဲ ေျမးရဲ႕ ။
“ ဘာလို႔လဲ အေမာင္ရဲ႕” ျပန္ေမးလိုက္သတဲ့
။ “ ခင္ဗ်ား နားမလည္ဘူးလား ေတာင္းစားဖို႔အတြက္
သူေတာင္းစားေနရာတစ္ခုရေအာင္ တံခါးေစာင့္တဲ့ ရဲမက္ကို လဒ္ထိုးထားရတာ ခင္ဗ်ားနားမလည္
ဘူးလား ” လို႔ ေလသံမာမာနဲ႔ ေငါက္သတဲ့
၊ ဒါေပမယ့္ ဘႀကီးၿငိမ္းကလည္း ေနရာေလးတခု အလိုရွိ
သူဆိုေတာ့ ၊ သူေတာင္းစားလည္း ေအာက္က်ိဳ႕ရတာေပါ့ ၊ ဒါနဲ႕ “ ေအာ္. . . .ဒီလိုလား
အေမာင္ရဲ႕
ေရာ့ပါဗ်ာ ၊ အေမာင့္အတြက္ ႏွစ္ရက္စာ လံုေလာက္မယ္ထင္ပါရဲ႕လို႔ အသျပာထုတ္ေပးေတာ့
သူေတာင္းစားက ၀မ္းသာအားရ ျဖစ္ၿပီး
လူတထိုင္စာ ဖ်ာစုပ္ေလးကို ရိုရိုေသေသ ခင္းေပးသတဲ့ ။
ဘႀကီးၿငိမ္းက အဲဒီဖ်ာစုပ္ေလးကိုမထိုင္ဘဲ(
အမ်ားအတြက္ အမုန္းခံ ေျပာရဲသူ အလိုရွိသည္)ေရးၿပီး
ဆိုင္းဘုတ္ေလးေရွ့ခ် ေခါင္းေပါင္းေလးေပါင္းၿပီး
သူေတာင္းႏွင့္ယွဥ္ၿပီး ထိုင္ေနသတဲ့ ။
အေတာ္ေလးၾကာေတာ့ . . . . . . .
ၿမိဳ႕တံခါးကို ကင္းစစ္လာတဲ့ စစ္သည္ေတာ္တပ္စု
ေရာက္လာသတဲ့ေျမးရဲ႕ ။ အဲဒီအခါမွာဘႀကီးၿငိမ္း
အေရွ့ကိုလာၿပီးေရးထားတဲ့ စာကို စစ္သည္ေတာ္ေတြ
၀ိုင္းဖတ္ၾကတာေပါ့ ။ အဲဒီမွာ စစ္သူႀကီးက
အဖိုးႀကီး ဒီစာက ၊ ဘာသေဘာလဲလို႔ေမးသတဲ့ ၊ ဘႀကီးၿငိမ္းကို စစ္သူႀကီးေမးေတာ့
ဒူးေတြတုန္ၿပီး
ေၾကာက္ ေၾကာက္နဲ႕ေခါင္းေပၚက ေခါင္းေပါင္းေလးကို ျဖည္ၿပီး ၊ စစ္သူႀကီးကိုရိုေသသမႈ႕ဦးတင္ၿပီး
ေလ်ာက္တဲ့အခါမွာ. . . . . .။
“ရဲမက္တို႔” ဒီ ကတံုးက အမ်ားအတြက္
အမုန္းခံၿပီးေျပာရဲတဲ့ သတၱိ ရွိသူေတြကို စုေနတာဆိုေတာ့
တို႔ “ဘုရင္ကို ေတာ္လွန္ပံုကန္ဖို႔
လုပ္ေနတာပဲ ျဖစ္မယ္ကြ” “ ဖမ္းစမ္း ” ။ ဒီအခါမွာ ဘႀကီးၿငိမ္းက
ေျပာတာေပါ့ကြယ္ ။ ကၽြႏု္ပ္မ်ိဳးဟာ
ဘုရင္ႀကီးကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ မလုပ္၀ံပါဗ်ာ ၊ ဗုဒၶရဲ႕ တရား
ေတာ္ႏွင့္ အညီေနတဲ့အျပင္ ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္ၿပီး
ထြက္လာတဲ့သူပါ စစ္သူႀကီးမယံုရင္ ဒီေခါင္း
တံုး ကိုသာ ၾကည့္ပါေတာ့ဗ်ာလို႔ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး
ေတာင္းပန္သတဲ့ ။စစ္သူႀကီးကလည္း “ မလိုဘူး”
ကတံုးသက္ေသလည္း “ ဖမ္းတာပဲ” ဆိုၿပီး အဖိုးႀကီးကို ေခြးဆြဲသလို ၀ိုင္းဆြဲသတဲ့ ေျမးေလးရဲ႕။
ဒါကို သူေတာင္းစားက ဘႀကီးၿငိမ္းကို
သနားတာနဲ႕ ၊ အရဲစြန္႔ၿပီး စစ္သူႀကီးကိုေလွ်ာက္ထားသတဲ့
“ ဘုန္းလက္ရံုး အာဇာနည္ေသြးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ
သူရဲေကာင္းျမတ္ အရွင္စစ္သူႀကီးရယ္ ၊ ဤလူဟာ
ကၽြႏ္ုပ္မ်ိဳးႀကီးလိုပဲ သနားစရာ
သူေတာင္းစားတစ္ေယာက္ပါလို႔ ၊ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း အသနားခံ
ေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါ ၊ စစ္သူႀကီးက မ်က္ေထာင့္နီႀကီးနဲ႔
ၾကည့္ၿပီး ။“သူေတာင္းစား ဆိုရင္ခြပ္ျပစမ္း
ဆိုေတာ့ ၊ သူေတာင္းစားက ခြပ္အပိုေလး
တစ္လံုးလွမ္းေပးသတဲ့ ၊ စစ္သူႀကီးက ခြပ္ရဲ႕ဖင္ကို ၾကည့္
ေတာ့ ။
“ ဟိတ္ေကာင္” မင္းေပးတဲ့ခြပ္ဖင္မွာ တံခါးေစာင့္ “ ရဲမက္ ” ခြင့္ျပဳတံဆိပ္ မပါဘူးကြ”
မင္းလဲ ဒီကတံုးႀကီးလို ရွင္ဘုရင္ကို
ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ဖို႔ ႀကံရာပါျဖစ္ရမယ္ “ ရဲမက္တို႔ ”
သူေတာင္းစားပါမက်န္ “ ဖမ္းစမ္းကြာ ”
တြဲဘက္ေရးသားသူ . . . . . . . . ဂ်ဴပီတာ ရင္ေမာင္
0 comments:
Post a Comment
စာေပႏွစ္သက္သူမ်ား လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ ရွိပါသည္