ေမာဟ = ေတြေ၀ျခင္းသေဘာ ။ အမွန္ကိုမသိျခင္း ။ ဖုန္းကြယ္ျခင္းသေဘာ ။
အဟိရိက = ဒုစရိုက္ျပဳရန္ မရွက္ျခင္း မရြံ႕ျခင္းသေဘာ ။
အေနာတၱပၸ = ဒုစရိုက္ျပဳရန္ မေၾကာက္လန္႔ျခင္းသေဘာ ။
ဥဒၶစၥ = အာရံုတစ္ခု၌ မၿငိမ္သက္ျခင္း စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ျခင္းသေဘာ ။
ေလာဘ = ကာမဂုဏ္ကို ၿငိကပ္မက္ေမာ လိုခ်င္ျခင္းသေဘာ ။
မာန = ေထာင္လႊားျခင္းသေဘာ ။
ဒိ႒ိ = မွာယြင္းစြာ မွားမွား ယြင္းယြင္း သိျမင္ျခင္းသေဘာ ။
ေဒါသ = ခက္ထန္ ၾကမ္းတမ္းျခင္း သေဘာ ။
ဣႆာ = သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို ျငဴစူျခင္း ၊ မနာလိုျခင္းသေဘာ ။
မစၦရိယ = ၀န္တိုျခင္း ၊ မိမိစည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို ႏွေျမာေစးနဲျခင္းသေဘာ ။
ကုကၠဳစၥ = ျပဳမိခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ ျပဳမိခဲ့ေသာသုစရိုက္ေနာင္တ တဖန္ပူပန္ျခင္းသေဘာ ။
ထိန = စိတ္၏အျပဳအမူ ထံုထိုင္းျခင္းသေဘာ ။ ၀ီရိယကင္းေသာသူႏွင့္တူ၏ ။
မိဒၶ = စိတ္၏အျပဳအမူ မံႈမိႈင္းျခင္းသေဘာ ။ နာလန္ထ လူမမာႏွင့္တူ၏ ။
၀ိစိကိစၦာ = ေကာင္းမႈျပဳရာတြင္ သို႔ေလာသို႔ေလာ ယံုမွားျခင္းသေဘာ ။
သဒၶါ = ေကာင္းျမတ္ေသာအာရံု၌ ၾကည္လင္ျခင္းသေဘာ ။ (ယံုၾကည္ျခင္း)
သတိ = ေကာင္းျမတ္ေသာအာရံု၌ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသေဘာ ။
ဟိရီ-(ဟိရိ) = မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရန္ ရွက္ျခင္းသေဘာ ။
ၾသတၱပၸ = မေကာင္းမႈျပဳလုပ္ရန္ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ျခင္းသေဘာ ။
အေလာဘ = အာရံု၌ မၿငိတြယ္ျခင္းသေဘာ ။
အေဒါသ = အာရံု၌ မၾကမ္းတမ္းျခင္းသေဘာ ။(ေမတၱာ)
တၾတမဇၩတၱတာ = အာရံု၌ လ်စ္လ်ဴရႈ့ျခင္းသေဘာ ။ ( ဥေပကၡာ)
ကာယ ပႆဒၶိ = ကုသိုလ္ျပဳ၌ ကိုယ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းသေဘာ ။
စိတၱ ပႆဒၶိ = စိတ္၏ တည္ၿငိမ္းျခင္းသေဘာ ။
ကာယလဟုတာ = ေကာင္းမႈျပဳရာတြင္ စိတ္အေပါင္းတို႔၏ ေပါ့ပါးသြက္လက္ျခင္းသေဘာ။
စိတၱလဟုတာ = စိတ္၏ ေပါ့ပါးသြက္လက္ျခင္းသေဘာ။
ကာယ မုဒုတာ = ကိုယ္၏ ႏူးညံ့ျခင္းသေဘာ ။
စိတၱ မုဒုတာ = စိတ္၏ ႏူးညံ့ျခင္းသေဘာ ။
ကာယ ကမၼညတာ = ေကာင္းမႈျပဳရာ၌ ကိုယ္၏ ခံ့ညားျခင္းသေဘာ။
စိတၱ ကမၼညတာ = ေကာင္းမႈျပဳရာ၌ စိတ္၏ ခံ့ညားျခင္းသေဘာ ။
ကာယပါဂုညတာ = ေကာင္းမႈျပဳရာ၌ ကိုယ္၏ က်န္းမာျခင္း ႏိုင္နင္းျခင္းသေဘာ။
စိတၱပါဂုညတာ = ေကာင္းမႈျပဳရာ၌ စိတ္၏ က်န္းမာျခင္း ႏိုင္နင္းျခင္းသေဘာ။
ကာယုဇုကတာ = ေကာင္းမႈျပဳရာ၌ ကိုယ္၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းသေဘာ။
စိတၱဳဇုကတာ = ေကာင္းမႈျပဳရာ၌ စိတ္၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းသေဘာ။
အလြမ္းခရီးသည္ …………..
0 comments:
Post a Comment
စာေပႏွစ္သက္သူမ်ား လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ ရွိပါသည္