Followers

Tuesday 31 May 2011

ကၽြန္မႏွင့္ ယေန ့ ေရႊဂဲလ္မ်ား.......

ဆယ္စုနွစ္တစ္စုေက်ာ္ကြာေဝးျပီးမွ ျပန္လည္ေျခခ်ခြင့္ရေတာ့မည့္ အမိျမန္မာျပည္ႀကီး..... ကၽြန္မ 

ရင္ခုန္မွဳမ်ားစြာနွင့္ .....။လွမ္းလိုက္တဲ့ ေျခလွမ္းတိုင္းဟာ ရင္ခုန္ျခင္းေတြ၊စိတ္လွဳပ္ရွားမွဳေတြ၊

ဝမ္းသာမွဳေတြနဲ ့အမည္ေဖာ္မျပနိုင္တဲ့ ခံစားမွဳေပါင္း မ်ားစြာနဲ ့....။ ဒါကၽြန္မ ခ်စ္တဲ့၊ျမတ္နိုးတဲ့ 

နိုင္ငံ.......။ ေဝးတေနရာကေန အျမဲတမ္းလြမ္းေနရတဲ့့ နိုင္ငံ....။ ဒီနိုင္ငံမွာ ကၽြန္မ ေမာင္ႏွမေတြ

ရွိတယ္...။ ေဆြမ်ိဳးေတြရွိတယ္...။ကၽြန္မတို.တိုင္းရင္းသားေတြရွိတယ္...။ခု ဒီနိုင္ငံကို ျပန္လာခြင့္ရျပီး......။


သံရံုးဝန္ထမ္းျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မရဲ.ေဖေဖဟာ သူအလုပ္တာဝန္က်ရာ နိုင္ငံမ်ားကိုေျပာင္းေရႊ ့ရေတာ့ 

မိသားစုဝင္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မတို.လဲ ေဖေဖနွင့္အတူ နိုင္ငံစံုေအာင္ေျပာင္းေရႊ ့ခဲ့ရပါတယ္....။

မိသားစုဝင္ဆိုေပမဲ့ ဒီမွာ အိမ္ေထာင္က်ထားတဲ့ မမႀကီးႏွင့္ ကိုကိုတို. မိသားစုေတာ့မပါ ပါဘူး...။ 

ကၽြန္မအပါအဝင္ အျခားေသာ အစ္ကိုႏွစ္ယာက္ႏွင့္ေမေမသာ လိုက္ပါခဲ့ပါတယ္.....။ခုေတာ့ 

ေဖေဖလဲ အျငိမ္းစားယူလိုက္ျပီးမို ့ ေမြးရပ္ေျမမွာပဲ ျပန္လည္ေခါင္းခ်ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ေဖေဖ့ရဲ ႕

ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အားလံုးကဝမ္းသာအားရနဲ. သေဘာတူလက္ခံျပီး အမိေျမကို ျပန္လာႀကပါျပီး.....။


ေလယာဥ္ဘီးေျမႀကီးကိုထိလိုက္သံ “ဒိန္း”ဆိုတဲ့အသံဟာ 

ကၽြန္မရဲ.ရင္ခုန္သံေလာက္ေတာင္မက်ယ္ပါဘူး...။ တကယ္ပါ...... ကၽြန္မရင္ေတြ အရမ္းခုန္လြန္း

ေနပါတယ္...။ ပထမဆံုး ကၽြန္မကို ဆီးႀကိဳႏွဳတ္ဆက္လိုက္တဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံေလဆိပ္ႀကီး....။ 

အိုးးးး................... ေျပာင္းလဲသြားလိုက္တာ.....။ကၽြန္မထြက္သြားစ အခ်ိန္ႏွင့္ဘာမွ် မဆိုင္

ေတာ့.....။သူ.ရဲ ့ႀကိဳဆိုျခင္းေတြကလဲ ေႏြးေထြးလိုက္တာ......။


ေလဆိပ္မွာ လာေရာက္ႀကိဳေနတဲ့ မမနဲ.ကိုကိုတို ့မိသားစုကိုျမင္ေတာ့ ကၽြန္မမွာ ဝမ္းသာလို.

မ်က္ရည္ေတြေတာင္ က်မိပါတယ္....။မမႀကီးရဲ.သမီး “တြယ္တာ”က ကၽြန္မရဲ.လက္ကို

မလြတ္တမ္း...........။ “တြယ္တာ” ႏွင့္ကၽြန္မ က တူမႏွင့္အေဒၚဆိုေပမဲ့ အသက္ျခင္းက 

(၅)ႏွစ္သာကြာပါတယ္...။ငယ္ငယ္ကဆိုရင္ ကစားေဖာ္လို ့ဆိုရင္ေတာင္မမွားပါဘူး.....။

တူတူကစားျပီးကို ႀကီးလာတာပါ...။ ကၽြန္မထြက္သြားတုန္းက ကၽြန္မ အသက္က(၁၇)ႏွစ္သာ

ရွိေသးတဲ့အခ်ိန္...။သူက (၁၂)ႏွစ္သမီး...။


ျပည္ေတာ္ျပန္စမွာ ခြဲခြာေနရတာ ႀကာျပီးျဖစ္တဲ့ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ. လြမ္းခ်င္းေတြသယ္ေနရတာ ကၽြန္မမွာ 

မအားလပ္နိုင္ေအာင္ပါပဲ....။


ေရာက္ျပီး(၂) ရက္မွာေတာ့ “တြယ္တာ”က သူ ့သင္တန္းတစ္ခုတက္ျပီးရင္ ရန္ကုန္ျမိဳ.ထဲကို 

လိုက္ျပေပးမယ္ ..ခုတစ္ခါထဲ လိုက္ခဲ့ပါ ဆိုတာနွင့္ ကၽြန္မလဲ သေဘာတူလိုက္ပါတယ္......။ 

ပထမဆံုး သင္တန္းတက္ဖို.ဆိုျပီးေရာက္လာတဲ့ တြယ္တာ့ကိုအျမင္မွာ ကၽြန္မက အံ့အားသင့္စြာႏွင့္ 

“ ဒါသင္တန္းသြားမွာလား”

လို.ေတာင္ ေမးယူရတဲ့အထိပင္......။ဝတ္ထားတာလဲႀကည့္အံုး....။ တိုနံ ့ေနတဲ့စကတ္နဲ. 

ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းလက္ျပတ္နဲ ့...။ သူကေတာ့ ေအးေဆးပင္ “အင္းေလ”တဲ့....။ျပီးေတာ့ 

ကၽြန္မမ်က္နွာကို ျပန္ႀကည့္ျပီး  “ေႏွာင္းကလဲ နိုင္ငံျခားက ျပန္လာတာ ေတာက တက္လာ

တဲ့လူက်ေနတာပဲ”တဲ့....။


တြယ္တာက ငယ္ငယ္ေလးထဲကပင္ ကၽြန္မကို လူႀကီးေတြ ေခၚသလို နာမည္ပဲ ေခၚပါတယ္။

သူေခၚလို ့ သူ ့စာရင္းကိုင္သင္တန္းေရွ.ကိုေရာက္လာတဲ့ ကၽြန္မ တျခားေသာ သင္တန္းလာတက္သူ 

ေကာင္မေလးေတြကို ျမင္ေတာ့ မ်က္လံုးက ပိုျပီးကို ျပဴးရပါျပီး...။လား....လား......။ႀကည့္ပါအံုး 

ဝတ္ထားတာေတြ......။ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ နိုင္ငံျခားကိုပဲ ျပန္ေရာက္သြားသလားေတာင္ထင္ရ

ပါတယ္...။တစ္ထြာသာသာေလာက္သာရွိတဲ့ ေဘာင္းဘီေတြ၊စကတ္ေတြနဲ ့ လက္ျပတ္ေတြ 

ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္း အက်ီ ၤေတြ .......။၊ဂါဝန္ေတြ ဆိုလဲ ႀကည့္ပါအံုး...ေပါင္လည္ေလာက္ဂါဝန္ေတြ....။ 

မ်က္နွာေတြမွာ ျပင္ထားတာေတြကိုလဲ ႀကည့္ပါအံုး..။သင္တန္း၊စာသင္ခန္းထဲသို. သြားေနတာႏွင့္

မတူပဲ KTV မ်ား သြားသလားလို.ေတာင္ထင္၇ေလာက္ေအာင္ ေပါက္သင္ညိဳက အရွံဳးေပးခ်င္တဲ့ 

ေရာင္ဆံုမ်က္ႏွာေတြနဲ ့.....။


ဟုတ္ပါတယ္..။ကၽြန္မ နိုင္ငံျခားမွာႏွစ္ေပါင္းႀကာျမင့္စြာေနခဲ့ပါတယ္...။ဒါေပမဲ့ ဟုိမွာက 

ဟိုမွာ..။သူတို ့ယဥ္ေက်းမွဳနဲ.သူတို ့...။သူတို.ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္သူတို. သဟဇာတ ျဖစ္ေနပါျပီး....။

ဒါေပမဲ့.... ဒါက ျမန္မာနိုင္ငံေလ...။ ျမန္မာဆိုတာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳနွင့္ ျမန္မာ့ ကိုယ္ဟန္ပန္....။

အင္း...ဘယ္လိုမွ မအပ္စပ္နိုင္ပါဘူး....။ေသးေသးသြယ္သြယ္နဲ. ဂါဝန္တိုေတြ ဝတ္တဲ့ သူတို. 

ခႏၶာေနရာမွာ ဖြင့္ထြားေနတဲ့ ျမန္မာ့ ကိုယ္ဟန္ကလဲ ဘယ္လိုမွ မအပ္စပ္....ရာဝင္အိုးကို အဝတ္

စြပ္ထားသလို ပံုစံႏွင့္...။အဲ့ဒီလို ပံုစံမ်ိဳးဆိုတာထက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာမည့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ

အတြက္ အလြန္ပဲ ဝမ္းနည္းသြားခဲ့ရျပီး...။


ကၽြန္မ နိုင္ငံျခားမွာ၊ ေရာက္တဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ကၽြန္မတို.ျမန္မာနိုင္ငံရဲ ့ ယဥ္ေက်းမွဳ ၊ ဝတ္စား

ဆင္ယင္ပံုေတြကို အာေပါင္ရင္သန္း သန္သန္ႏွင့္ဂုဏ္ယူစြာေျပာခဲ့ဘူးတယ္...။ေက်ာင္းမွာ 

၊အလုပ္ထဲမွာ...။ျမန္မာနိုင္ငံရဲ. သာယာလွပံု၊ဝတ္စားဆင္ယင္ပံု...။ ကၽြန္မျမန္မာနိုင္ငံက ထြက္

မသြားရေသးခင္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ မီနီစကတ္ေတြ ေခတ္စားျပီး သူ.ထက္ငါအျပိုင္ ဝတ္စားလာလို. 

နိုင္ငံေတာ္ အစိုးရက သတင္းစာထဲမွာ သတင္းတစ္ရပ္အေနနဲ. တရားဝင္ သတင္းထုတ္ျပန္

ခဲ့ဘူးတယ္...။ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳနဲ. မေလ်ာ္ညီတဲ့ ဝတ္ဆင္မွဳမ်ားခြင့္မျပဳတဲ့အေႀကာင္း၊ျမန္မာ 

အမ်ိဳးသမီးမ်ား ထမီကိုေျခမ်က္ေစ့မွ ေျခာက္လကၼထက္ပိုျပီးေက်ာ္လြန္ခြင့္မရွိတဲ့အေႀကာင္း 

စည္းကမ္းခ်က္အားလံုးကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ေပမဲ့ ဒီလိုမ်ိဳးကို ခြင့္မျပဳေႀကာင္းႏွင့္ ေတြ.ရွိပါက 

ဒဏ္ေငြ တစ္ေထာင္ ဆိုျပီးေတာ့ကို တရားဝင္ေႀကညာထားတာရွိပါတယ္...။ခုေတာ့ ဒါေတြလဲ 

မနိုင္ေတာ့ဘူးထင္ပါတယ္....။


တိုးတက္ေနတဲ့ေခတ္၊ရုန္းကန္လွဳပ္ရွားေနတဲ့ေခတ္ႀကီးမွာ ထမီရွည္ရွည္နွင့္ ျမန္မာဆန္ဆန္

ဝတ္ေနလို. မျဖစ္ဘူးလို.ေျပာမယ္ဆိုရင္လဲ ေျပာပါ..။ကၽြန္မ ထမီ္ရွည္ရွည္ႏွင့္အရမ္းႀကီး 

ျမန္မာဆန္ေနဖို.ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး....။အရမ္းႀကီး မလြန္ကဲဖို.သာေျပာခ်င္တာပါ....။

ခုဝတ္ထားတာေတြကို ႀကည့္ျပီး ငယ္ငယ္က ဖတ္ဖူးတဲ့ ကာတြန္းတိုေလး တစ္ပုဒ္ကိုေတာင္ ေျပးျပီး 

သတိရလိုက္ေသးတယ္....။ စကတ္တိုတို ဝတ္ထားတဲ့  သမီးျဖစ္သူက ဖိနပ္ကို  ကုန္းငုတ္ျပီးစီးေန

ခ်ိန္မွာ အေဖျဖစ္သူက ေလွခါးေပၚကေန ေအာက္ထပ္ကို ဆင္းလာတဲ့အခ်ိန္.....။သမီးျဖစ္သူရဲ.အေန

အထားကို ေတြ.လိုက္ေတာ့ မ်က္ႏွာပူျပီး မ်က္နွာကို အျမန္လြဲလိုက္တာ နံရံေပၚမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ 

ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ဆီကိုအႀကည့္ေရာက္သြားပါသတဲ့...။


အဲ့ဒီပန္းခ်ီကားက ေရျမင္းႀကီးက သူ.ပါးစပ္ကို အစြမ္းကုန္ဟထားျပီး အစာေတာင္းေနပံုေလး.......။

အေဖျဖစ္သူက အဲ့ဒီပံုကိုႀကည့္ျပီး မွတ္ခ်က္ခ်လိုက္တာက...


“အင္း.....ေရျမင္းႀကီး ပါးစပ္ဟေနတဲ့ ပံုကမွ ႀကည့္ေကာင္းအံုးမယ္”


ကဲ .............ခုလဲ ဒီလိုေတြ ျဖစ္ေနႀကျပီး....။


အဲ့လိုေျပာလို.“တြယ္တာ”ကေတာင္ ကၽြန္မကိုေျပာေနေသးတယ္။

“ေႏွာင္း .....ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲမေနနဲ ့..ေႏွာင္းရဲ. အေတြးေတြကို ဘမ္းျပစ္လိုက္ေတာ့ အဲ့ဒါေတြက 

အဘြားႀကီးေပါက္စရဲ.အေတြးေတြ”တဲ့....။


ကၽြန္မရဲ.အေတြးေတြ တကယ္ပဲ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေနျပီးလားဟင္း....။

ကၽြန္မရႊန္းရႊန္းေဝေအာင္ေျပာခဲ့တဲ့ ျမန္မာယဥ္ေက်းမွဳဝတ္စားဆင္ယင္ပံုေတြ....ခုဒီပံုေတြကိုသာ
 
ကၽြန္မရဲ.လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြသာ ျမင္ရင္ေတာ့ ကၽြန္မကို အေျပာႀကီးတဲ့ သူတစ္ေယာက္လို.

ထင္မွာေသခ်ာပါပဲ...။တစ္ခ်ိဳ.ေသာျမန္မာ နိုင္ငံကို အလည္ေရာက္လာတဲ့ ကၽြန္မရဲ.လုပ္ေဖာ္ကိုင္

ဖက္ေတြ သူတို.ရဲ အျပန္ခရီးမွာ ကၽြန္မကို ျပံုးျပီးႀကည့္တဲ့ ကၽြန္မ နားမလည္တဲ့ အႀကည့္တစ္ခ်ိဳ.ကို 

ခုေတာ့ ကၽြန္မနားလည္ျပီ......။ ခုခ်ိန္မွာ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြရဲ ့ ဝတ္စားဆင္ယင္

မွဳေတြအတြက္ ကၽြန္မ ရင္ထဲက ဝမ္းနည္းမွဳေတြက အတိုင္းအဆမဲ့ပါပဲ....။ဘယ္လိုေတြ ျဖစ္ကုန္ႀက

ျပီးလဲ....။ဘာလို.မ်ား ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ ဒီလို ယဥ္ေက်းမွဳေတြ က်ဴးေက်ာ္ခံေနရတာလဲ...။ ခုခ်ိန္မွာ
ကၽြန္မရဲ.ရင္ထဲမွာ ကိန္းေအာင္းေနတာက ေဝးကြာေနတာ ႀကာျပီးျဖစ္တဲ့ အမိျမန္မာနိုင္ငံ ႀကီးရဲ. 

ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳအတြက္ ဝမ္းနွည္းမွဳပင္....။ ဘယ္လိုမ်ား ျပန္လည္ရွာေဖြရမွာ ပါလိမ့္

ေတြးရင္း ေတြးရင္းႏွင့္သာ အေတြးသံသရာ ေတြကလည္လို ့............။ 

အဆံုးမရွိ..........................။













**********  ေမဇင္ **********

0 comments:

Post a Comment

စာေပႏွစ္သက္သူမ်ား လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ ရွိပါသည္