ပရမတၳ = ျမတ္ေသာ အနက္သေဘာ ။ မေဖာက္မျပန္ေသာ သေဘာတရား ။
အဟိတ္ = အေဟတု = အေၾကာင္းတရားမရွိ ။
ဟိတ္ = ေဟတု = အေၾကာင္းတရား ။
အေသာဘဏ = ယုတ္ညံ့ေသာ အတင့္တယ္သကဲ့သို႔ ။
သရူပ = သရုပ္ ( သရုပ္ခြဲ ) = ( သ = ထင္ရွားရွိေသာ + ရူပ = အထည္ကိုယ္တရား)။
ေဒါမနႆစိတ္ = စိတ္ဆင္းရဲမႈ ။
ေသာမနႆစိတ္ = ၀မ္းေျမာက္ေသာစိတ္ ။
ဥေပကၡာစိတ္ = ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ မဟုတ္ေသာစိတ္ ။
ဒုကၡ = ကိုယ္ဆင္းရဲေသာစိတ္ ။
ပဋိဃ = အမ်က္ေဒါသ ။
ပီတိ = ႏွစ္သက္မႈ ။
သုခ = ခ်မ္းသာမႈ
၀ိပၸယုတ္ = မယွဥ္ ။
သမၸယုတ္ = ယွဥ္သည္ ။
၀ိစိကိစၦာ = ယံုမွား သံသယျဖစ္ျခင္း ။
ဥဒၶစၥ = ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း ။
ေသာဘဏ = တင့္တယ္ေသာ အာရံု ၊ တင့္တယ္သည္ ။
သသခၤါရိကစိတ္ = တိုက္တြန္းမႈ ပါရွိလ်က္ ။ (သူတပါး အားေပးမႈျဖင့္ ) ။
အသသခၤါရိကစိတ္ = တိုက္တြန္းမႈ မပါရွိဘဲ ။ ( မိမိ ဆႏၵအေလ်ာက္ ) ။
စကၡဳ၀ိညာဏ္ = ( ရူပါရံု ) ျမင္ႏိုင္ေသာစိတ္ ။
ေသာတ၀ိညာဏ္ = ( သဒၵါရံု ) ၾကားႏိုင္ေသာစိတ္ ။
ဃာန၀ိညာဏ္ = ( ဂႏၶာရံု ) နံႏိုင္ေသာစိတ္ ။
ဇိ၀ွါ၀ိညာဏ္ = ( ရသာရံု ) ခံစားႏိုင္ေသာစိတ္ ။
ကာယ၀ိညာဏ္ = ( ေဖာ႒ဗၺာရံု ) ေတြ႔ သိ ႏိုင္ေသာစိတ္ ။
သမၸဋိစိ ၦဳင္းစိတ္ = အာရံုကို လကၡံႏိုင္ေသာစိတ္ ။
သႏီ ၱရဏစိတ္ = အာရံုကို စံုစမ္းႏိုင္ေသာစိတ္ ။
အာ၀ဇၨန္း = အာ၀ဇၨန = ဆင္ျခင္ျခင္း ၊ ႏွလံုးသြင္းျခင္း ။
ႀကိယာ = ျပဳျခင္း ၊ ျပဳလုပ္ေသာ အမႈအရာ ၊ ဓာတ္၏ အနက္ ။
၀ိပါက = ၀ိပါက္ = တူေသာ အက်ိဳးဆက္ ၊ ရင့္က်က္ျခင္း ။
ကုသလစိတ္ = ကုသိုလ္စိတ္ ။
အကုသလစိတ္ = အကုသိုလ္စိတ္ ။
၀ိတက္ = ၀ိတကၠ = ႀကံစည္ျခင္း ၊ အထူးႀကံစည္ျခင္း ။
၀ိစာရ = သံုးသပ္ ၊ စီရင္ ၊ ဆင္ျခင္ျခင္း ။
ဧကဂၢတာ = တည္ၾကည္ေသာ စိတ္ရွိသည္ ။
ဧက = တစ္ခု ။ ဂတ = သြားေရာက္သည္ ၊ ဆည္းကပ္သည္ ၊ သိၿပီ ။
စ်ာန္ = စ်ာန = အာရံုကို ကပ္၍ရႈ့ျခင္း ။
ဇာတိ = ေမြးဖြားျခင္း ၊ ျဖစ္ျခင္း ၊ အမ်ိဳး ၊ သာမည - ။
ေဘဒ = အျပား ၊ အထူး ၊ ကြဲျပားျခင္း ၊ ပ်က္ဆီးျခင္း ။
အလြမ္းခရီးသည္ …………..
0 comments:
Post a Comment
စာေပႏွစ္သက္သူမ်ား လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲပိုင္ခြင့္ ရွိပါသည္